Is het karaat te berekenen van schroot goud met gewicht gedeeld door vollume?

Het gaat dus om legering van goud,koper zilver platina.
Hoe hoger het gewicht bij klein vollume ,hoe hoger het karaat aan zware metalen.

8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet.
Er bestaan namelijk oneindig veel verschillende mengverhoudingen van deze metalen die hetzelfde gewicht per volume hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
goldpixel
8 jaar geleden
Okay,maar dat zijn dan wel edele metalen,anders klopt het volume niet.Er zijn niet zoveel metalen die de dichtheid van goud benaderen
goud 19,3
zilver 10,5
lood 11,3
koper 8,96
wolfram19,3 ,maar dat zit niet in schrootgoud
blijven er maar 4 ove rdie ook in het schrootgoud zitten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In je vraag had je het over platina, dat heeft een soortelijk gewicht van 21,5
Als je dat mengt met een lichter metaal, dan kan je met dat mengsel de dichtheid van goud namaken. Op basis van alleen dichtheid kan je dus nooit de verhouding goud tov dat mengsel bepalen.