is er een site waar je kunt zien of de verschillende drukken van een studieboek gewijzigd of herzien zijn en wat er dan veranderd is per druk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
In een boek staat of het een gewijzigde druk is.
Veel scholen geven aan welke druk van een boek nodig is.
Antoni
8 jaar geleden
Als er veel veranderd is aan een boek sinds de laatste druk, dan staat er meestal in de nieuwe druk: "Geheel herziene druk". Dat staat dan voorin het boek vermeld. In de (meeste) andere gevallen gaat het maar om relatief kleine wijzigingen. Soms is een nieuwe druk ook gewoon gelijk aan de oude, simpelweg omdat de oude druk uitverkocht is en er nog wel vraag naar het boek bestond/bestaat.

Antwoorden (1)

Er is geen site met een overzicht van studieboeken met de wijzigingen per druk, de meeste uitgevers hebben meestal bij de toelichting van een nieuwe druk wel een globaal overzicht wat er gewijzigd is maar dat is bijna nooit voldoende om te kunnen beoordelen of de vorige druk nog bruikbaar is.
Los daarvan er zijn zoveel verschillende studieboeken dat een site nooit alles actueel kan houden zonder hoge kosten en de uitgevers zullen ook niet staan te trappelen om een dergelijke site te ondersteunen.