Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de economische gevolgen als de vulkaan op IJsland nog 'n jaar as blijft spuwen, of z'n grote broer Katla 'aansteekt'?

Geologisch gezien kan het best dat een vulkaan heel lang blijft 'gassen' of nabij gelegen vulkanen 'wakker maakt'. Wat zijn de gevolgen voor onze economie als we b.v. een jaar lang te maken hebben met aswolken die de luchtvaart een groot deel van de tijd onmogelijk maken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dacht ik ook aan : Ns highspeed uit de problemen :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dan zal het vervoer over land en door het water een enorme impuls krijgen en zal het vervoer van b.v. bloemen naar verre uithoeken van de wereld een klap krijgen.Dat zijn zomaar een paar dingen die me te binnen schieten,er zullen er ongetwijfeld veel meer zijn,zowel positieve en negatieve.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Indien het luchtruim nog dagen gesloten moet blijven zal de regering volgens mij wel laagvliegende vluchten moeten toestaan. Dit weekend werden enkele succesvolle laagvliegende vluchten gehouden door het Nederlandse KLM en het Duitse Lufthansa. De economische ravage zou anders enorm zijn voor een wereld die beetje bij beetje aan het opklimmen is. En ook studenten, leerlingen en werknemers die vastzitten aan de andere kant van de wereld zouden onmogelijk terug kunnen keren.

Toegevoegd na 4 uur:
In België kunnen leerlingen en leerkrachten alvast op beide oren slapen. Minister van Onderwijs, Pascal Smet, kondigde net aan dat een attest van de vliegtuigmaatschappijen voldoende is om gewettigd afwezig te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat een land als Griekenland wat helemaal afhankelijk is van het toerisme,nog verder in de financiele problemen komt.
Wat zijn doorwerking weer heeft in de EU,en zo ook voor iedere Nederlandse burger.
En zo zijn er nog meer landen op te noemen,die op toerisme draaien.
De hele wereld economie zal zo,n klap krijgen,dat de crisis waar ze steeds over spreken er niets bij is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan komt er ons een hele donkere periode tegemoet en ik ben bang dat ons het vliegverkeer helemaal niets meer uitmaakt in 1783 waren er ook grote gevolgen en katla is voor het laatst in 1918 uitgebarsten.Dit gebeurd eens in de 40-80 jaar. Ik denk dat dit pas een voorbode is van wat komen gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als t zo is denk ik toch dat niet alleen wij ,maar ook onze kinderen een onzekere tijd tegemoet gaat! Ik denk dan natuurlijk aan de Ijslanders! Maar ook de bevolking met name van Europa. Er zal miljarden en meer strop zijn voor de luchthavens,de in en export loopt groot gevaar,en dan natuurlijk de gezondheid al die asdeeltjes met oa nitraat en ammoniak kunnen nooit goed zijn! Zeker niet voor mensen met een aandoening aan de luchtwegen! Goeie vraag +1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing