Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen(zie toelichting)?

Ik kocht een kaartje 1e klas Amersfoort,maar ik kreeg door de enorme drukte een 2e klas staanplaats

kan ik mijn geld terug krijgen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja, als je op de site van de spoorwegen kijkt, www.ns.nl
is er een mogelijkheid om geld terug te krijgen. Je moet wel nog precies weten welke dag het was, en het tijdstip en welke trein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Direct een klacht indienen, anders ben je te laat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je het altijd kan proberen, schrijf een brief (of e-mail) waarin je de situatie duidelijk uitlegt en daarbij duidelijk vermelden dat je hebt betaald voor iets wat je niet hebt gekregen en hier zeer ontevreden over bent.

Of je je geld terug krijgt is altijd afwachten, maar ik neem aan een compensatie, in welke vorm dan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan hierover niets vinden op de site van de NS.
Ik zou als ik jou was contact opnemen met de klantenservice van de NS.
De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur geopend en is bereikbaar via het telefoonnummer: 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 p.m.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het altijd proberen (NS aanschrijven) maar wellicht heb je gewoon pech: een tweede klasse kaartje geeft ook geen recht op een zitplaats: je hebt recht op vervoer, niet op een zitplaats.
Ik reis met een NS Jaarkaart, maar mag ook vaak op het balkon staan...
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk ook wel van af of je dan uiteindelijk ook de kostprijs van een zitje in eerste klasse hebt betaald. Zo ja, dan kan je je geld terugeisen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Altijd proberen. Vaak strijken ze hun hand over hun hart. Bij juitzondering....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing