omdat het formaat wat overblijft te klein is om nog een keer te vouwen, maar dat wist je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat als je 7 keer hebt gevouwen er al een stapeltje papier ontstaat van 128 vel! Er zijn grenzen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet correct. Bij mythbusters hebben ze 11 keer een vel gevouwen.

Normaal wordt de kracht die je moet uitoefenen te groot om het vaker te doen, in combinatie met de grootte van het stukje papier wat je over houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies de reden achter dit fenomeen, maar er is pas een uitzending op Discovery geweest van Mythbusters die hierover ging. Misschien kun je die eens opzoeken, dan krijg je zeker antwoord op je vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij staat dat hier boven ook..
Omdat na 7 keer dubbelvouwen normaal gesproken de dikte van het papier groter is dan de lengte/breedte waardoor dubbelvouwen vrijwel niet gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze grens geldt alleen voor een normaal velletje papier. De amerikaanse studente Britney Gallivan heeft hiervoor een formule ontwikkeld en uitgeprobeerd in een winkelcentrum en kwam tot 12x vouwen, steeds in de lengte richting. De Mythbusters hebben later aan de hand hiervan het nagespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke keer dat je vouwt wordt het papier 2x zo dik, bij elke keer dat vouwt heb je 2x zo veel kracht nodig.