welke factoren zijn het meest bepalend voor de looprichting in een vlak orientatieloze ruimte?

Stel je loopt op een plat vlak zonder objecten zonder een richtpunt in de verte, zoals in ongeveer in de woestijn. Welke richting ga je dan lopen? Rechtsom linksom slalommend cirkelend of totaal willekeurig? Wordt die richting bijv hoofdzakelijk bepaald door welk been langer is of een bepaald evenwichtsorgaan, of de richting van het aard magnetisch veld of...

9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als er geen orientatie is, is de looprichting volkomen willekeurig. het enige wat je weet is dat je ene voet voor de andere gaat. Omdat er geen orientatie mogelijk is, is er ook geen afwijking in de richting vast te stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uit nieuwsgierigheid. Wat is de achtergrond van deze vraag?
erotisi
9 jaar geleden
Ik weet niet goed wat je bedoeld met achtergrond maar ik kwam op de vraag omdat ik een film iemand hoorde zeggen dat als je in de woestijn gaat lopen de ongelijke lengte van je benen er voor gaat zorgen dat je in een cirkel gaat lopen. Maar ik vroeg me af of dat klopte, en of dat de enige factor zou zijn. Wat betreft de vaststelling van de richting stel ik me voor dat er een wel een soort rooster verborgen is op het oppervlak zodat een buitenstaander wel kan achterhalen of hij recht loopt of niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is wel belangrikk want dat verandert voor mij de vraag van of je je kunt orienteteren naar iets over looptechniek. Ik denk dat je inderdaad in, misschien hele grote, cirkels gaat lopen omdat een been altijd een iets andere afstand overbrugt dan het andere.