Kan je een kleur mooi vinden bij bepaalde dingen en bij sommige dingen een afkeur voor die kleur hebben?

Ik vind bruin een mooie kleur qua kleding, meubelen enz.. maar ik vind mensen met bruin haar minder mooi. Dan staat die haar kleur me ineens tegen.

Weet iemand hoe dit kan en of dit kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Het is gewoon zo dat het in een bepaald verband wel of niet mooi is..
Bijvoorbeeld: Een fel groene computer??? Nee dankje! Maar bijvoorbeeld een fel groene keukenstoel? Kan heel leuk staan? Het is natuurlijk in welke mate je de kleur hebt (grote bank, kleine bos haar)(de kleur over heel de muur, of de kleur alleen als een lijstje om een schilderij).
Ook kan het liggen aan de combinatie met andere kleuren.
Geel met bruin is minder mooi, dan geel met blauw (naar mijn mening, maar het verschilt per voorwerp) en soms is geel in z'n eentje te veel, maar geel met een ander kleurtje veel leuker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dit kan. Ik vind groen bijvoorbeeld een hele mooie kleur voor bomen, maar als ik iemand met groen haar zie, dan vind ik dat afschuwelijk.
Echt, als ik groen haar zou hebben, dan liet ik het verven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
:)) +1 voor de eerste lach van vandaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, you made my day, zo vroeg al +1.
Nouja, het heerlijke weer doet ook een duit in het zakje. Soms is grijs mijn lievelingskleur. Maar niet voor m'n haar !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond hem nogal een inkoppertje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 geweldig antwoord, Suniram!
Je geeft zelf al aan dat het kan.
Hoe het kan? Tja, ik denk dat het inderdaad te maken heeft met wat die kleur heeft. Kleuren hebben een bepaalde gevoelswaarde, die bij bepaalde zaken wel past, maar bij andere zaken niet. Blauw is bv omringend en rustgevend (lucht/water), grijs is somber, rood is agressief. Bij bepaalde zaken hoort dat gevoel, bij andere zaken niet. Een zwembad dat ipv een blauwe, een rode bodem heeft zouden we niet prettig vinden, omdat zwemmen iets ontspannends hoort te zijn.

Ik wil het zelfs omdraaien. Kleur bepaald of je iets mooi vindt:
Een bepaald type auto (bv Audi TT) vind ik in het grijs en zwart mooi, maar in het rood en wit erg lelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Witte TT = móóóói!!! *zwijmel*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie je maar: smaken verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig maar :-)
Qua kleding kan het voor mij niet zwart genoeg zijn. Maar de kleur zwart zal ik m.u.v. de ordnermappen nergens toepassen...