Is sex gezond?

Zo ja,
? Waarom is die gezond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou als je je nu nog afvraagt of sex gezond is dan wéét ik het niet meer na al die antwoorden in zo'n korte tijd ;-)

Het beste antwoord

7 redenen waarom seks gezond is
Seks is niet alleen gezond omdat je lichamelijk actief bent en dus fit en slank blijft.

1. Je versterkt de spieren van je bekkenbodem
Met seks versterk je als vrouw de spieren van je bekkenbodem. Dit is erg gezond omdat je hiermee je blaas onder controle houdt en meer kunt genieten van seks.

2. Een orgasme verlost je tijdelijk van een verstopte neus
Stomen is een manier om je neusholte en luchtwegen vrij te maken en een verstopte neus tegen te gaan, maar wat dacht je van een orgasme? Een orgasme zorgt er namelijk ook voor dat je neusholte en luchtwegen tijdelijk open gaan staan waardoor je verstopte neus voor even verleden tijd is.

3. Seks verhoogt je immuunsysteem
Vergeet probiotica zoals Yakult, maar heb vaker seks. In tegenstelling tot speciale drankjes is bewezen dat minimaal één tot twee keer seks per week zorgt voor een verhoogt immuunsysteem. Dit komt omdat je door seks tot 30 procent van de stof immunoglubuline A aanmaakt, wat er weer voor zorgt dat je veel minder vatbaar bent voor verkoudheid en griep.

4. Seks zorgt er voor dat je beter slaapt
Tijdens sex maak je het hormoon oxytocin aan. Dit hormoon zorgt er voor dat je dieper slaapt. Slaap is een belangrijk onderdeel van een goede algemene gezondheid. Als je dus slecht slaapt, dan is het goed idee om vaker seks te hebben!

5. Seks voorkomt beroertes en hart- en vaatziekten
Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen die minimaal drie keer per week seks hebben, 50% minder kans hebben op een beroerte en hart- en vaatziekten. Seks verlaagt je bloeddruk en het voorkomt aderverkalking; beide zijn belangrijke oorzaken van hartfalen en beroertes.

6. Seks zorgt er voor dat vrouwen langer leven
Vrouwen die genieten van seks leven gemiddeld twee tot acht jaar langer. Dit komt onder andere omdat je minder snel depressief wordt als je geniet van seks, maar ook en verlaging van je bloeddruk levert een belangrijke bijdrage. Overigens zijn er ook aanwijzingen dat mannen langer leven door regelmatig seks te hebben, dus je hoeft als man niet te treuren dat je een voordeel mist.

7. Minder stress door seks
Net als sporten zorgt ook seks voor minder spanning en stress. Dit komt voornamelijk door een verlaging van je bloeddruk en omdat je endorfine aanmaakt tijdens seks, een stofje in je hersenen die zorgt voor een plezierig gevoel. Ook zorgt seks er voor dat je tijdelijk aan iets anders denkt dan de problemen in je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Waarom Seks Gezond is
Dat seks lekker is wist je al. Dat seks goed is voor je gemoedstoestand wist je ook, maar wist je dat seks ook ontzettend gezond is voor je lichaam?

Nog niet zo lang geleden werden jongeren bang gemaakt met uitspraken als 'van masturberen krijg je puistjes'! Ook nu nog leven in landen als India mensen die denken dat het 'verliezen' van sperma slecht is voor het lichaam. Gelukkig weten we tegenwoordig wel beter. Seks is niet slecht, seks is goed!

POEF! Overal magische stofjes!
Tijdens een vrijpartij komen er allerlei stofjes vrij in zowel het lichaam van de man als dat van de vrouw. Zodra we opgewonden raken worden de hormonen oxytocine en vasopressine in hoog tempo aangemaakt, deze stoffen zorgen ervoor dat de partners zich verbonden voelen. Oxytocine heeft ook een rustgevende werking. Dat is dus de reden dat je na de seks snel in slaap valt.

Vandaag wel schat, ik heb geen hoofdpijn meer.
Bij vrouwen wordt het hormoon noradrenaline aangemaakt, dit zorgt voor een fijn gevoel. Bovendien zorgt endorfine ervoor dat de pijndrempel twee keer zo hoog wordt! Hoe dat kan? Endorfine werkt pijnstillend, volgens sommige onderzoeken net zo effectief als twee paracetamolletjes. Die endorfinen kunnen flink helpen tegen hoofdpijn!

Eén keer is scheepsrecht.
Nadat we zijn klaargekomen komt het stofje prolactine vrij, wat ervoor zorgt dat we geen zin meer hebben in seks. De concentratie van deze stof blijft ongeveer een uur verhoogd. Maar, gelukkig vinden we dat ook helemaal niet erg dankzij dopamine, wat een belonend gevoel veroorzaakt. Je voelt je na fijne seks voldaan.

Even doorspoelen!
Tijdens een heftige vrijpartij maakt je hart tot wel honderd extra slagen per minuut! Hierdoor gaat je bloed sneller stromen en worden hart en bloedvaten even goed doorgespoeld. Mannen verliezen bij een zaadlozing kankerverwekkende stoffen waardoor het risico op prostaatkanker afneemt. Bovendien verbrand je tot wel 300 caloriën per vrijpartij! Seks houdt je lichaam goed in vorm.

Even alles vergeten en opgaan in elkaar
Seks verbindt. Wanneer je seks hebt met je partner komen er allerlei fijne emoties naar boven. Bovendien zul je even al je zorgen vergeten. Seks en angst gaan namelijk niet goed samen. Wanneer je opgaat in een vrijpartij zul je je even niet meer druk maken over die deadline of dat vervelende probleem. Seks brengt verlichting en een fijn gevoel!

Toegevoegd na 1 minuut:
excuses voor het populaire taalgebruik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat je er van over kunt houden is spierpijn.
Maar aan de andere kant is het ook nog eens een goede manier om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, volgens mijn fysio wel meer dan alleen spierpijn hoor! Pas op voor bedsportblessures. En je kunt er ook hele leuke kinderen aan overhouden.
Sex is een menselijke behoefte net zoals eten,slapen...
Met dat verschil :Sex is meer uitstelbaar.
Is het gezond: Sex op zich denk ik wel, is zelfs lichaamsbeweging.
Maar ook denk ik dat sex ...gevoelig is voor het voor het voorvoegsel ...te
Kan verslavend zijn
En best oppassen of voorbereid zijnvoor eventuele gevolgen en besmettingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sex is heel gezond, voor je uithoudingsvermogen, je rug, billen en buik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alleen liefde is dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich is seks heel gezond. Maar als je daar niet zo goed mee bezig bent, kan 't ook heel ongezond zijn. Er zijn er immers wereldwijd al veel doden door gevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit de geschiedenis is gebleken dat sex erg gezond is. Het bleek zelfs zo te zijn dat mensen die geen sex hadden geen nakomelingen kregen. Daaruit werd geconcludeerd dat sex de vruchtbaarheid vergroot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sex op zich kan heel gezond zijn , maar helaas is het zo dat iedere keer dat een man ejaculeert ,hij een deel van zijn kostbare levensenergie kwijtraakt. dus teveel is voor een man niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks maakt gelukkig!
Seks maakt fit!
Seks maakt slim!
Seks maakt mooi!
Seks maakt zin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk ik val er dagelijks van af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sex is zeker gezond je verbrand callorie-en niet veel zoals je gewoon zou gaan sporten maar je brand ze wel vooral als je het "werk" doet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een man is klaarkomen gezond en noodzakelijk. Mijn uroloog zei dat, n.a.v. mijn prostaatklachten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sex is gezond.
tijdens het bedrijven van sex maakt je lichaam stofjes aan die gezond zijn.