Waarom zetten veel vrouwen hun naam achter groeten en mannen eronder?

Ik ben webmaster van de website van mijn partner en het valt me elke keer weer op dat veel vrouwen groeten/mvg/etc laten volgen door hun naam als ze contact opnemen via het contactformulier. Terwijl de mannen hun naam eronder zetten (wellicht omdat ik man ben), wat ik veel logischer vind. Mijn eigen partner doet het trouwens ook bij reageren.

Iemand een sekse psychoanalyse over dit verschil?

Toegevoegd na 19 minuten:
Toevoeging:

Vele vrouwens sluiten hun mail af als:

groeten, voornaam achternaam

terwijl veel mannen afsluiten met:

groeten,

Voornaam Achternaam.

Valt me elke keer weer op en dacht kom laat ik er een vraag over stellen. Misschien weet iemand het hoe en waarom voor deze schijnbare voorkeur

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

TeeCee,
Ik heb eens een greep gedaan uit mijn email-bestand en lukraak een stel afsluitingen genoteerd.

De eerste drie, zijn van mannen, die na de groet hun naam plaatsen, vervolgens een viertal vrouwen, die hetzelfde doen.

Tot slot een stel mannen en vrouwen, die na de groet al dan niet met komma een regel of meer lager hun naam vermelden.

Het is dus nogal verschillend en ik vrees dat er geen ernstig sekse psychologisch probleem achter gezocht moet worden. Ik heb nog even gekeken of er lesbische, homofobe en of heterogene personen tussen zitten op grond waarvan ik kan stellen: "O, jij schrijft je naam direkt achter de komma, of o jij doet het niet dan moet jij wel ... zijn. Ik heb er geen uitleg aan kunnen geven.
Dat er over het algemeen na de afsluitingszin een komma volgt gevolgd door een onderstaande handtekening is misschien historisch gegroeid. Vaak werden de brieven door anderen geschreven en moest de persoon die als handtekeningsgerechtigde gold -----daar---- lees: onder de afsluitend zin met komma, zijn/haar handtekening (of een kruisje) plaatsen. Vaak werd de naam er duidelijk geschreven bijgeplaatst. Denk aan brieven van overheden, die getekend moeten worden door de gewone man of vrouw.
Dat in de privé sfeer niet zo gelet wordt op de normen en waarden is ons inmiddels maar al te zeer bekend.
Groeten van,
Gerard.

Gr. Gerard
groet wouter
groetjes Wim tot Woensdag.

groet, annie
een nachtelijke groet. lineke,
Veel groeten van Joke..
ik hoor het heel graag groetjes Yvonne

groet,
renee van der steen
--
Vriendelijk gegroet,
Herman
--
Met vriendelijke groet,
Fatima

Groet,
Jan Bordewijk
--
Met vriendelijke groet,

Het Albelli Team
All the best
 Peter Layne
 Chief Editor, Vickers Viscount Network, Wellington, New Zealand.
--
Met vriendelijke groet,

Nerissa Simpelaar
--
Met vriendelijke groet,
Antonio Lacruz
--
Met vriendelijke groet
Marko Mattheij
--
Met vriendelijke groet,
Barend Maltha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor het uitzoeken :D