Hetzelfde als: "je moet een oude hond geen kunstjes leren".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zoiets, blijkbaar. Ziehier:
http://www.watwiljijweten.nl/vraag1680/Wat-betekend-de-spreuk-je-moet-een-oude-aap-niet-leren-naaien

Mijn favoriete 'gevleugeld woord' zal het niet worden, overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lukt toch niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze uitdrukking betekend dat je een ouder iemand iets niet aan kan leren...
Er is er ook een die betekend dat je iemand moeilijk iets kunt leren dat is deze:
"Je kunt beter een bok leren bidden,die heeft het sneller onder de knie"
en deze:
"Die heeft het zwarte garen niet uitgevonden"
en deze:
"Die heeft de klok horen luiden,maar weet niet waar de klepel hangt"
enz.enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+ muts :)
Je bent een naald aan het zoeken onder een hooiberg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
babyfaced, je maakt een mix van spreekwoorden/gezegdes
dat kan, heeft iets vertederendsm maar hoort eigenlijk niet. je weet wel waar de klepel hangt maar... dus zeg ik: schoenmaker, blijf bij je leest
en naalden zijn spelden die je zoekt in een hooiberg.
Iemand met levingservaring maak je niets wijs hahaha als het om smoesjes/leugens gaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt in het zuiden: " een oude aap geen smoelen leren trekken" - leer iemand met maturiteit niets wat hij al lang toepast..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brand je vingers niet aan een onmogelijke opdracht