Dit heeft met impulsiviteit en generositeit te maken.De woorden zijn sneller dan het denken. Het is niet altijd bewust dat zulke mensen dat doen. Dikwijls te druk bezig, te veel prioriteiten en zeg maar chaotisch. Je kunt die mensen wel helpen door hun aan hun belofte te herinneren met diplomatie...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Om een goed beeld van zichzelf neer te kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja maar uit eindelijk zet je een slecht beeld van je zelf neer omdat je onbetrouwbaar bent.
Om jou zover te krijgen iets voor ze te doen/laten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verschillende redenen. Vaak willen ze niet ter plekke afgaan en zeggen dat ze het niet kunnen, dus zeggen ze ja zodat ze tijd hebben een excuus te bedenken. Of ze vinden het gewoon goed staan om ja te zeggen, en het kan ze niks schelen dat ze later de ander teleurstellen. Mensen hebben de neiging vooral op korte termijn te denken en zichzelf niet goed in te schatten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
stomme menselijke eigenschap
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om je net over die streep te trekken om jouw iets te laten doen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat veel mensen denken meer "macht" te hebben of te veel idealen. zoals Obama met zijn "Change" Hij bedoelt het goed, maar denk dat de hoeveelheid veranderingen die de goeie kant op gaan nog wel mee zullen vallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een belofte is vaak niet meer dan een intentieverklaring. Zelfs de belofte voor huwelijkse trouw is niet meer dan een intentieverklaring. Op het moment dat iemand je een belofte doet, gelooft z/hij zelf weldegelijk dat er een kans is dat z/hij die belofte na gaat komen. Dat het er vervolgens toch niet van komt.... tja
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is vaak grootspraak. Mensen proberen toch beter overtekomen tegenover andere mensen dan ze zijn. Dit is normaal. Je wilt toch goed voor de dag komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat sommige mensen heel moeilijk nee kunnen zeggen. Vaak willen ze dan zo aardig mogelijk gevonden worden en denken ze dat te bereiken door zoveel mogelijk voor anderen te doen. Spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een belofte is een toezegging iets te doen of te laten. Een belofte die juridisch wordt afgelegd is de seculiere versie van de eed, een plechtige verklaring dat men de waarheid spreekt of zal spreken, of iets belooft te doen.