Hoe zijn prijs(peil)verschillen per land het beste te vergelijken?

Momenteel doe ik onderzoek naar uitbreidingsmogelijkheden voor mijn bedrijf. Ik wil een kantoor opzetten in het buitenland. Echter kan ik geen goed beargumenteerde methode vinden om het salaris aan te passen aan het prijspeil.

Hoe kan ik het (duidelijke) verschil in prijspeil achterhalen? Kortom: is er een manier om te zeggen dat de prijzen in land A x% hoger liggen als in land B?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Op websites als www.numbeo.com en www.expatistan.com kan je prijzen tussen verschillende steden en landen met elkaar vergelijken. Bij zo'n vergelijking wordt gelijk vermeld hoe groot het procentuele verschil is tussen de kosten van levensonderhoud in de met elkaar vergeleken steden.

Op https://www.expatistan.com/reports kan je de hoogte van je huidige salaris (of welk salaris dan ook) (laten) omzetten naar het niveau van de nieuwe stad: "Convert your current salary to your new city's level". Het resultaat wordt je per e-mail toegestuurd. Wil je een uitgebreid rapport, dan moet je daarvoor betalen.