Is dit gezicht op mars toeval of wat?

Er zijn veel dingen ontdekt op mars maar is er een verklaring voor deze afbeelding?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn vele websites te vinden waar mensen beweren dat dit gezichten zijn, gemaakt door een buitenaardse beschaving. De werkelijkheid is, dat menselijke geest heel snel een gezicht ziet in bepaalde vormen.

Uit nieuwere ruimtefoto's blijkt dat het gezichtsbedrog was, en alleen vanuit een bepaalde hoek als gezicht te zien is. Mensen hebben sowieso de neiging om ergens een gezicht in te zien..

Bronnen:
Discovery channel

Het zal toeval zijn, je ziet het of je ziet het niet.

De menselijke geest is ontzettend goed in het herkennen van patronen. In het bijzonder het herkennen van gezichtspatronen. Hierdoor heeft de mens wel eens de neiging om gezichten in dingen te zien waar geen gezicht in zit. Mij is ooit een verteld hier op Goeie Vraag.nl dat deze aandoening pareidolie wordt genoemd. Het is dus geen toeval dat we er een gezicht in zien, maar er is geen gezicht dit is simpelweg onze geest die er een gezicht in herkent. Zo zien wij bijvoorbeeld niet allen gezichten in kraters. Befaamde bijbelse figuren zijn verschenen in o.a. tortilla's en stukjes toast. Dit is hetzelfde fenomeen.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie

De afbeelding hieronder is dezelfde locatie op een hogere resolutie. Elke gelijkenis op een gezicht is een combinatie van lage resolutie en pareidolia.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie

Dit is toeval. Deze foto's worden van heel hoog genomen. Als dit een echt hoofd was geweest dan moet het een enorme reus geweest zijn. Ook zie je op de foto een neus terwijl bij een vergaan hoofd een neus nooit te zien is dus het is toeval.

dat is toeval, dit soort dingen komen ook op aarde voor. Maar door pareidolia zien we soms ook dingen die er niet zijn. Het gezicht van Jezus in een tortilla bijvoorbeeld. Of het woord ‘Allah in een boom. En een gezicht op Mars, waar weinig meer is dan kale rotsen. Hieronder een paar voorbeelden.

Wanneer je beetje een fantasy heb, zie je overal gezichten in , zelfs op bedrukte bloemengordijnen. De mens is wat dat betreft op dat gebied een uniek exemplaar...het is echt niets meer of minder je eigen gezichtsbedrog denk ik... je ziet wat je wil zien omdat je fantasy dit laat zien en aangezien er veel mensen zijn die dit hebben is het psychologisch best wel verklaarbaar...niet druk maken buitenaardse kunst is niet bewezen door een gezicht te zien in iets...op aarde is dat evenwel zo...:) Toegevoegd na 1 minuut: Trouwens als je goed kijkt lijkt die voorste wel een kikker van de zijkank gezien... die twee ronde zijn de ogen en de rest het lijfje...dat zie ik erin...

Bronnen:
mijn eigen

Weet je nog dat je vroeger op je rug in het gras lag met een grassprietje in je mond, en dat je tuurde naar de wolken, en daar allerlei figuren in zag. Wij maakten er vroeger als kind er altijd een spelletje van, om sprookjes figuren in de vormen van de wolken te zien. Ons gezicht op mars is niet anders.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100