Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het aannemelijk dat ooit de verschillen in maten/meten zullen verdwijnen?

Bijvoorbeeld celsius/fahrenheit, miles/meters en pound/kilo's. Zal er ooit één internationaal stelsel komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
467
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoop het van wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het zo geschiede!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Officieel gesproken zijn de verschillende maten al verdwenen. *Alle* landen ter wereld, inclusief de Verenigde Staten, hebben het document ondertekend waarin ze het SI (Système Internationale) tot officiële standaard voor maten en gewichten verklaren.

De Verenigde Staten zijn dus in overtreding als ze nog pounds, stones, inches, feet en degrees Fahrenheit gebruiken.

Maar helaas, geen rechter die hen, en die paar andere landen die ook nog niet zijn overgestapt, een straf kan opleggen.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik ga het denk ik niet meer meemaken dat engeland op alle punten gaat conformeren (pond, links rijden, wiskundige stelsel) aannemelijker is dat iedereen ich aan engeland aan past. maar ook dat ga we niet meer in ons tijd op aarde meemaken. schat ik zo in...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me heel onwaarschijnlijk, je kan van de links-rijdende landen ook niet verwachten dat ze opeens allemaal rechts gaan rijden (in 2011 de vrachtwagens en in 2012 al het overige verkeer :-). In Engeland stapt men gelijdelijk over naar decimaal stelsel (km,kg etc.) maar on-officieel zullen de oude maten blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding