Waarom worden handdoeken in de droger soms zo hard?

Waarom worden handdoeken in de droger hard?

--------------------------------------------------------------------------------

Als ik handdoeken ophang blijven ze lekker zacht. Als ik ze droog in de wasdroger worden ze keihard. Han kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is gek, bij mij worden ze juist ook lekker zacht, ik hoef ook de kleding niet te strijken als ik het er op tijd uithaal..

Het beste antwoord

Het hoort eigenlijk andersom te zijn.

Klopt je de was goed uit voordat je het in de droger stopt?
Wanneer je het als een prop in de droger stopt kan het niet luchtig bewegen. Misschien dat het daardoor hard wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal is het juist andersom.
Maar als je teveel wasmiddel hebt gebruikt wordt niet alles uitgespoeld, en dan wordt de handdoek hard.

http://www.landgoedlinnen.nl/linnen/wasvoorschrift_katoen.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is het precies andersom, omdat ze bewegend drogen.
14 jaar geleden
Wat je kan doen is wasdroger doekjes van Robijntje in de droger doen. Dat maakt je was heel zacht en ruikt bovendien ook lekker.