Hoeveel mensen sterven er per dag?

Dus niet alleen kanker, ouderdom, honger..
maar alles bij elkaar?

Hoeveel mensen sterven er dan per dag?

Toegevoegd na 36 seconden:
(ps: niet echt een vrolijke vraag.. maar was toch even 'benieuwd' hiernaar)

Toegevoegd na 13 minuten:
( in Nederland . eventueel als het mogelijk is europa en de wereld)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
32.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
( in Nederland . eventueel als het mogelijk is europa en de wereld)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://indexmundi.com/nl/wereld/index.html#Demografie https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/docs/notesanddefs.html?countryName=World&countryCode=xx®ionCode=oc#B alle wereld feiten op een rijtje

Het beste antwoord

Volg de link! (ter wereld)
http://www.worldometers.info/nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was een interessante site! enig idee hoe betrouwbaar die is?;')

Andere antwoorden (8)

er gaan per jaar ongeveer 135.372 dood
135.372/365=370 per dag...

Toegevoegd na 25 minuten:
(in nederland)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is alleen in Nederland neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant vahel.
Waar heb je dat gevonden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.vkblog.nl/bericht/134571/Er_gaan_per_jaar_ongeveer_135.372_mensen_dood
Ik neem aan dat je in Nederland bedoelt?

Het sterftecijfer [ het jaarlijkse aantal sterfgevallen per 1000 mensen. ] van Nederland is met 8,7 lager dan het gemiddelde sterftecijfer in de Europese landen.
Gemiddeld stierven er in de Europese Unie 9,2 mensen per 1000 inwoners in 2001. In Denemarken is het sterftecijfer met 10,6 het hoogst. In Luxemburg is het sterftecijfer het laagst met 8,4.

Een kleine 1500 a 1600 per jaar door zelfdoding. [volgens wiki]
Verkeersdoden 750 in 2008
Drugsdoden in 2007: 99. [volgens nrc nov 09]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in week 9 2010 zijn er in nederland 2 730 gestorven
in 2009 zijn er in nederland 134 424 mensen gestorven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen dat er gemiddeld elke seconden iemand sterft †.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
180.000/dag op de wereld. Ik kan er een vergeten zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is je bron?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is geen bron die deze gegevens vermeldt zo ver ik weet. dus zelf een beetje zitten rekenen, vandaar die ene!
op school heb ik geleerd elke 3 seconde sterft er 1,en elke 2 seconde wordt er 1 geboren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke 2 seconden sterft er iemand en elke seconde wordt iemand geboren. (nu dan in iedergeval .. zag ik net via de link van babyfaced)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per dag gaan er 155.520 mensen dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar haal je deze informatie vandaan?