Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar Zijn de meeste dieren?

In welk land zijnd de meeste dieren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je onder dieren ook de insecten meetelt (90% van alle dieren zijn insecten) dan zou je in eerste instantie zeggen het grootste land, want insecten zitten praktisch overal. Dus Rusland. Maar misschien komen er in die kou wel wat minder insecten voor, dus dan zou ik zeggen VS of China.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet Austalie niet:-) Maar daar is weer veel woestijn..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wilde dieren of huisdieren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon dieren allebei!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dat moeilijk te zeggen is wat wilde dieren betreft. Veel vogels overwinteren ergens anders als dat ze "s zomers zijn. Veel soorten leggen jaarlijks grote afstanden af. En bij de landdieren zijn er ook soorten die lange afstanden kunnen afleggen, die zullen ook nog wel eens grenzen over gaan. Denk aan gnoes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ierdereen jullie moet het antwoorden niet reageeren!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Deze vraag is niet te beantwoorden. Bacterien vallen ook onder dieren. De schatting is dat de totale massa van bacterien groter is dan de massa van alle levende wezens, inclusief planten, op aarde. Er is mij geen onderzoek bekend waar zich de meeste bacterien bevinden, laat staan in welk land. Dus je kunt er geen uitspraak over doen.

Als je bijvoorbeeld de verzameling beperkt tot "grote" dieren, en dan bedoel ik alles behalve insecten en bacterien, dan gaat dit een hoop onderzoek vergen. Zo herbergt Nederland cirac 12 miljoen varkens en meer dan 100 miljoen kippen. Die moetj dan gaan afzetten kuddes wildebeesten in Afrika die te pas en te onpas grenzen overschrijden en daarmee de aantallen per land ter plekke veranderen. Dat staat nog los van een redelijke administratie in Nederland waardoor er nog wat zinvols te zeggen valt. In anderemlanden kan dat anders zijn zodat je helemaal niet meer weet waar je over praat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wouw, Dat zal het over boederijdieren
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing