Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet ik bij vandijk een boek betalen dat ik heb geretourneerd(niet voor boekenlijst)?

Hi,
Bij vandijk had ik dus een boek gekocht maar was niet voor boekenlijst. Na 2 dagen had ik het dus teruggestuurd en blijkbaar moet ik toch betalen. Is het een regel bij vandijk dat als je het voor een bepaalde dag(ik heb het zowat meteen teruggestuurd maar goed) toch moet betalen ookal heb je het boek teruggestuurd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je het online besteld heb, dan heb je een wettelijke bedenktijd van 14 dagen na ontvangst.
Tenzij het om op maat gemaakte producten gaat die speciaal voor jou gemaakt zijn.
Gaat het om een standaard product (ik vermoed van wel, aangezien het een schoolboek is) dan heb jij recht op deze bedenktijd en krijg je het aankoopbedrag terug na retourneren.

Mocht Vandijk het hier niet mee eens zijn en het geld weigeren retour te sturen kun je juridische stappen nemen.
Bijvoorbeeld via https://www.juridischloket.nl/
Maar omdat Vandijk toch een reputatie te beschermen heeft neem ik aan dat ze zich aan de wettelijke regels houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding