Welk bedrag ontvangt een hoge school of universiteit per afgestudeerde student?

Ik heb gehoord ooit dat hogere scholen en universiteiten (MBO's waarschijnlijk ook) een premie krijgen ontvangen van de overheid als een student afgestudeerd is. Hoe groot is dit bedrag en verschilt dit nog per studie/school?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

Op dit moment ontvangt een hogeschool een bedrag tussen de 4500 en 5700 per afgestudeerde, in het WO zijn die bedragen lager, namelijk tussen de 2500 en 5300 euro per afgestudeerde student. Die bedragen waren een stuk hoger (tussen de 15.000 en 25.000 per afgestudeerde), maar in 2011 zijn de bedragen verlaagd. Meer informatie kun je in de link vinden en dan vooral op blz. 47.

Toegevoegd na 16 minuten:
Oeps, typefout! WO= 3500 tot 5300 euro.