Hoe scheid je het mengsel van water, olie, alcohol en soda in zuivere stoffen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Dat kan d.m.v. destilatie.

Alcohol heeft een lager verdampingspunt dan water en kan als eerste gescheiden worden.
Daarna kan het water verdampt worden en blijft de soda als residu achter.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik had de olie even over het hoofd gezien:

Olie drijft op het water, die kun je dus scheiden door een aftappunt net boven het grensvlak tussen het water en de olie te maken
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Oei... die had ik even over het hoofd gezien. Ik heb mijn antwoord uitgebreid. Bedankt voor je opmerking !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor uw antwoord!