Welke bommen zijn de gevaarlijkste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zei nog zo: geen bommetje!!!

Het beste antwoord

De meeste mensen die een antwoord gaven op deze vraag interpreteerden hem als "welke bom is het gevaarlijkst voor mij?", ik zou graag een antwoord geven op de vraag "welke bom richt het meeste schade aan."

Zoals ook al eerder gezegd, zijn atoombommen de sterkste bommen. Maar binnen de atoombommen kunnen we ook een onderscheid maken. De klassieke atoombom had een krachtige explosie, en er werd gepoogd zoveel mogelijk neutronen van de atomen binnen de bom te houden om de kettingreactie gaande te houden. Bij latere, zogenaamde neutronenbommen, worden de neutronen naar buiten geschoten. Dit zorgt voor een kleinere explosie, maar neutronen kunnen wel door heel veel materie dringen, waardoor verdediging ertegen erg moeilijk is. Ze richte grote schade aan bij levende wezens, maar heben niet zo'n langdurig effect als de klassieke kernwapens, waardoor generaties erna geen kinderen met allerlei afwijkingen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

1.Atoombom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
clusterbommen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
atoombom, die heeft nog de langste gevolgen

Toegevoegd na 29 minuten:
en de waterstof bom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bommen die ontploffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waterstofbommen, daarom wordie die niet meer geproduceerd. We moeten het doen met gewone atoombommen

Toegevoegd na 3 minuten:
Daarnaast zijn chemische en bacteriologische bommen ook zeker niet uit te vlakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waterstofbommen ZIJN atoombommen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 trouwens, want het zijn wel de krachtigste bommen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom zeg ik ook gewone atoombommen.
Gaan we echt sexbommen overslaan?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat ik een gevaar vorm... ;-)
AWM
14 jaar geleden
Totdat je je laat ombouwen ben je veilig, Iamback!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 raar dat jou antwoord wel blijft staan;-)
AWM
14 jaar geleden
Ik doe aan steekpenningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag.
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat ik maar een afbeelding moet gaan plaatsen :0
degene waar je het dichst bijstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn de laatste tijd meer mensen gewond geraakt door Crofty-bommen dan door atoombommen.. :o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diegene met Frits als voornaam Pruts.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bommen die boven op mij vallen, die zijn het gevaarlijkste...

En de bommen ver van mijn bed zijn niet zo gevaarlijk voor mij...

(Nee het gaat niet om XiniX, maar de ik die dit leest)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Toch nog maar een pilletje zou ik zeggen, nu na het eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha lol.
Nuclear bom!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vuile bom ,dit zijn gewone chemische explosieven met een nucleaire lading eromheen (meest plutonium) met als doel zoveel mogelijk stralings slachtoffers te maken met een kleine bom ,in principe alleen gericht op burgers met als doel het zaaien van angst en het lamleggen van een samenleving ,nog niet gebruikt maar wel mee gedreigd door de diverse terroristische organisaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunstmest bommen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Waterstofbom, H-bom ofwel de Atoombom.
De Tsar Bomba was met 50 megaton TNT de zwaarste ooit tot ontploffing gebracht, de explosie was 1000 km verder te zien, ruiten sneuvelden tot op 900 km en de mushroom cloud bereikte een hoogte van 64 km.