CO2 ondergronds opslaan. Wat lost het op? Breekt t af? Daalt t gehalte? Mixen door mollen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mixen door mollen, wat bedoel je daarmee?

Antwoorden (2)

Nee dat gaat wel effe veel dieper dan de mollen... Het lost op in die zin dat het niet tot broeikasgas wordt... En het gaat om hele grote hoeveelheden, dus niet een paar kuub... En ja dat CO2 kan wel degelijk afbreken door de tijd, dat hangt er maar net vanaf waar het bij samen komt ondergronds...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik heb zelden zulke larie gelezen. Het lost niet op in die zin.
Nee, dank je de koekkoek. CO2 kan niet oplossen.
En ook niet afbreken. Vertel eens in welke delen het afbreekt?
Wat is de reactievergelijking die er gaat plaatsvinden onder de grond?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman : het CO2 kan toch oplossen in grondwater? 2CO2 + 2 H2O > 4 H+ ( aq) + 2CO3 2- ( aq)
Ja voor langere tijd is dit de oplossing. De natuur zelf doet dit al miljarden jaren. Probleem is bijvoorbeeld voor de natuur de opwarming, de permavorst verdwijnt en alle gassen komen weer vrij, maar als het diep genoeg zit gaat dit natuurlijk normaal gesproken heel lang duren voor het weer boven komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de natuur is het een prima oplossing.Voor ons mensen misschien niet als het gas zich toch een weg naar boven baant.