Gaat een wc afvoerbuis in een wolkenkrabber loodrecht naar beneden of zitten er bochten in om alles "af te remmen"?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede vraag, hier heb ik nog nooit aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom wil je dit eigenlijk weten???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja Jasperrr, omdat de VS dit niet weet. Maar wel leuk vindt om te weten denk ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@jasperrr
Waarom wil je dat eigenlijk weten???
flyingcrow
9 jaar geleden
waarom niet?

Het beste antwoord

In een Amerikaanse "Goeie Vraag" (Good question ?) werd dit probleem als volgt geformuleerd:

"If you've wondered about the flushing of toilets on the upper floors of city skyscrapers, how do you suppose the plumbing is designed so that there is not an enormous impact of sewage arriving at the basement level?"

Een Amerikaanse collega-vraagbeantwoorder gaf daarop het antwoord:

"One of the ways that I can suggest here is to have the plumbing not to be done vertically down. They can be done at an angle (in a zigzag manner) so that the speed of fall can be restricted. In this way the impact at the basement will not be too enormous. "

Een zig-zagconstructie om de val te beperken dus.

Ik zou zeggen: 'eine drollige Frage' ;-)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Vriend blij gemaakt die dit een jaar geleden zich al afvroeg.

Andere antwoorden (1)

Wat vaak wel gedaan wordt is het stuk riolering onderaan 'de val' uitvoeren in versterkt PVC, war voorkomt dat de buis door de vele krachten kapot zal gaan.