Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Omdat je tong het ijzer niet kan opwarmen. Het speeksel blijft ijs. De brandweer heeft al heel wat jongetjes moet lossmelten van brugleuningen :)
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen jongetjes hoor;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat drijft mensen om sowieso zoiets te doen, he? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk wel uit, Loenie! ;)

Andere antwoorden (5)

omdat je tong warm is en de paal koud is
en door die warmte blijft je tong aan het ijzer vast zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vocht van je tong bevriest door de kou meteen, waardoor de watermoleculen niet meer vrij door elkaar 'stromen'. Het gevolg is dat het water geen speling meer geeft, waardoor je tong niet meer weg kan.

Soms komen mensen trouwens wel eens te laat door dat hun tong blijft plakken aan een metalen paal:
http://jongin.heumen.nl/shownews.asp?xtitle=Tong+vastgevroren+aan+paal&cat_id=-1&web_id=99&nws_id=3255
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je tong is nat en warm en wanneer het warme vocht van je tong het 'bevroren' ijzer raakt dan vriest het vocht direct vast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ijzer is een relatief goede warmtegeleider. Daardoor verliest ijzer ook snel aan warmte als het koud is. Ga maar na: kunststof voelt in de winter warmer aan dan ijzer.
Het gevolg is dat als je met je tong iets van ijzer aanraakt, je eerder zult vastvriezen aan ijzer dan aan kunststof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het deze(afgelopen?) winter geprobeerd,maar het lukte me van geen kant!
Kan het feit,dat ik in de warme keuken stond daar iets mee te maken hebben?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk antwoord;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding