Hoe kan ik het beste leren voor mijn examens VMBO-kaderberoepsgericht?

Ik heb Nederlands, Engels, Wiskunde, Economie, Boekhouden (Handel en Administratie. Hoe kan ik daarvoor het beste leren tot ongeveer 15 mei?

Toegevoegd na 18 minuten:
Oh ja, vergeten erbij te zetten, ik zit wat regelmatig op Facebook, internet etc. Is het handig om mijn Facebook voor een maand of twee te bevriezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Door op tijd te beginnen dus vanavond al (eigenlijk vanaf het begin van het schooljaar naar daar ben je nu te laat voor. ja en o je je fb moet bevriezen, ligt aan jezelf. Af en toe ter ontspanning, als je weet dat je dat kunt geen probleem, maar als je denkt "even kijken' en je komt er 3 uur later pas vanaf dan zou ik hem maar even bevriezen
10 jaar geleden
Elke avond een uurtje leren afsluiten van alle afleidingen werkt goed. Sommige leren beter als er achtergrond muziek opstaat en andere bij volledige stilte.

Als je elke dag een uur leert, en dan ook elke dag, werkt het heel goed. Een planning maken met wat je allemaal moet leren is goed om het overzicht te bewaren. Herhaling van de geleerde stof is heel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goede methode om te leren, is het maken van oude examens. Hoe meer oude examens je maakt, des te meer begrijp je het 'vragensysteem' en dan zul je dus ook beter leren hoe je die vragen moet beantwoorden.
Als je van jezelf weet dat je je heel erg laat afleiden door Facebook, dan is het geen slecht plan om er de komende tijd even niet op te zitten (of alleen in een pauze, maar dan moet je wel genoeg zelfdiscipline hebben). Verder alle mogelijke afleidingen wegdoen als je gaat leren. Je kunt beter twee uren geconcentreerd leren en daarna niks meer doen dan de hele dag een beetje half-om-half.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is slim om niet aan één stuk door te blijven leren. Neem een paar pauzes en blijf gewoon leuke dingen doen. Je facebookpagina bevriezen hoeft niet per se. Je moet er wel van bewust zijn dat je moet leren voor je examen en dus kan stoppen wanneer dat nodig is. Er is eigenlijk niet veel verschil met het leren. Je hebt wel vaker geleerd voor proefwerken en dergelijke. Als jij een goede methode hebt, blijf die dan vooral gebruiken. Verder is het goed om mensen die al examen hebben gedaan (en gehaald) om hulp te vragen. Je kunt altijd goede tips meekrijgen van ervaren mensen. En de tips die al zijn gegeven zijn ook goed, dus die moet je ook gebruiken.

Toegevoegd na 5 minuten:
En niet 1x leren en verder niets. Iedere dag, dan vergeet je minder. Ik heb nog een site gevonden met tips. Een beetje naar onder scrollen dan zie je tips en meningen van andere examenkandidaten.