Weet iemand of dit een projectiel uit één van de WO is?

Vrienden van ons vonden dit projectiel bij graafwerkzaamheden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Politie bellen en afblijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom is het ook een reactie en geen antwoord ;).
Ik hoop dat er iemand is die je kan helpen bij het antwoord, maar ik sluit me wel bij ronron1212 aan.

Het beste antwoord

Het is een mortiergranaat uit de tweede wereldoorlog. Zie de overeenkomsten met bijgaande foto's van een Amerikaanse en een Duitse mortiergranaat. Mogelijk is het niet exact dezelfde want hij lijkt vanaf de staart al iets sneller dik te worden. Maar dat kan ook schijn zijn en door de vorm van de roestkorst komen.

Advies:
Niet aankomen, politie waarschuwen en zorgen dat niemand erbij kan komen.