Ja want molecule hebben massa
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die massa is minder waarschijnlijk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De massa is niet per se minder: een gasmolekuul zuurstof (O2) heeft meer massa dan een vloeistofmolekuul water (H2O). Wel zitten molekulen in een gas verder uit elkaar. Daardoor is de *(massa)dichtheid* van een gas kleiner. Zo'n beetje alles wat je je maar kunt voorstellen heeft trouwens massa.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou een "ziel" massa hebben?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ziel heeft een massa want die kan als een ton op het leven wegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een ziel daadwerkelijk bestaat heeft ie ongetwijfeld massa. Ik durf het om te keren: als ie geen massa heeft, bestaat ie niet.
Alleen abstracte begrippen hebben geen massa; vandaar dat "zo'n beetje" ( pfjoe ;-) ).
Ja, want elke stof kan in 3 fases voorkomen. vast, vloeibaar en gas. de moleculen blijven hetzelfde als er van fase verander wordt. alleen de afstand tussen de moleculen wordt groter. als je de massa van het aardgas molecuul wilt berekenen moet je de massagetallen van de atomen waar aardgas uit bestaat bij elkaar optellen