Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vergaan er geen vliegtuigen meer boven de Bermuda driehoek?

Het laatste vliegtuigje verdween in 1969, naar mijn weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vliegen er.nog wel vleigtuigen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat er nu minder navigatiefouten gemaakt worden.
In het gebied van de Bermuda Driehoek is het magnetische noorden gelijk aan het kompasnoorden, hetgeen vroeger behoorlijke navigatiefouten kon veroorzaken.

Ook de krachtige warme Golfstroom (zie kaart) die door het gebied stroomt kan grote koersafwijkingen veroorzaken. Tropische stormen, tornado's, plotseling omhoogschietende waterhozen en dichte mist komen hier vaak voor en maken vliegen en varen erg gevaarlijk, evenals de regelmatige hevige turbulenties.

Toegevoegd na 2 minuten:
De rode lijn is de warme Golfstroom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Omdat de techniek steeds beter wordt en de metertjes minder gevoelig zijn voor invloeden van buitenaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bermuda driehoek is een mythe.
Dat er vliegtuigen en boten verdwenen in die buurt is wel een feit maar dat het in de bermuda driehoek gebeurde is onbekend.
Ik zag een programma op ngc : is it real 'bermuda triangle'
Daarin vertelde ze dat door de magnetische veld in die gebied de apparateur het niet deed of begon raar te doen.
Ik denk dat door de enorme vooruitgang in de technologie (bijna) geen vliegtuigen/boten meer verdwijnen in de bermuda driehoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding