Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Alles wat we kunnen waarnemen bestaat en is aan te tonen. Of er andere kleuren en geluiden bestaan is niet aan te tonen.

Ik zie soms in mijn dromen kleuren, die in werkelijkheid neit voorkomen, maar dat is meer het gevoel dan de kleur denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij er oneindig veel varianten qua geluid. Kleuren zit een limiet aan toch? bij Windows wel iig;). Dus ik denk geluid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geluiden, je kan ze namelijk aanpasen ;) en maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer dan wat?
Om deze vraag juist te beantwoorden hebben we een referentie nodig, hoeveel en welke ken je al?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je wilt vragen of er meer kleuren en geluiden zijn dan we waar kunnen nemen.
In dat geval is het antwoord: ja.
Wij kunnen bijvoorbeeld geen infrarood zien, al is het de vraag of je dat wel een kleur kunt noemen, als je het niet kunt zien. En vleermuizen maken geluiden die wij mensen niet kunnen horen...
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Kennelijk heeft de mens een spectrum aan wat hij ziet, tussen wit en zwart, We zijn ongeveer overeenkomstig de kleuren van de regenboog,(weet ze nu even niet te benoemen). Maar er zijn wel hogere en lagere geluiden dan de gemiddelde mens kan waarnemen, een hondenfluitje bv produceert een toon die wij niet kunnen horen. In de laagte is er vast ook zoiets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al oneindig veel kleuren en geluiden, of we ze nu wel of niet kunnen zien of horen.
Meer dan oneindig kan eigenlijk niet, het antwoord zou dus "Nee" moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die bestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding