Wat is de formule om de sterkte van contactlenzen om te rekennen naar de sterkte van brilglazen?

Stel: Je hebt contactlenzen met een sferische afwijking, het ene oog is -3,50 met een cilinder van 0,75 het andere oog -3,00 met een cilinder van 1,25.

Hoe kan je aan de hand van deze gegevens uitrekennen wat de benodigde sterkte is voor brilglazen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat kan je beter door een opticien laten doen. Goed zicht is belangrijker dan een volle portemonnee...

Antwoorden (1)

De sterkte van de brillenglazen is identiek aan de sterkte van jouw contactlenzen.