verwarmingsketel brand konstand vijf minuten dan vijf minuten niet is dit een storing?

het is een nieweketel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het een modulerende ketel. Deze pompt het cv systeem vol met warm water. Dus hij warmt het systeem op. Hij meet het retour gekomen warme water en bekijkt dan of het nog verder of weer opgewarmd moet worden. Als water nog warm genoeg is circuleert het verder door het systeem. Totdat de temp zodanig kaag is geworden dat het weer verwarmd moet worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit lijkt op een onjuiste aanpassing van het huis, de ketel en de thermostaat.
Dit is vermoedelijk geen modulerende ketel of althans werkt hij niet als zodanig. Een modulerende ketel past zijn vermogen, de hoeveelheid warmte die hij afgeeft, aan de vraag. Dit doet hij aan de hand van info die hij van de thermostaat krijgt en van info die hij zelf vergaart via het retourwater.
Kennelijk gaat er iets mis in het samenspel of is er iets defect. Misschien loopt de pomp niet, staan de meeste (of alle) radiatoren dicht, of wat ook.