wat kan ik doen als ik een fiets heb gekocht op marktplaats waar beslag op blijkt te liggen?

Ik heb de fiets voor een veel lagere prijs gekocht dan het waard is, maar ik wist niet dat hier beslag op lag. Totdat de deurwaarder aan de deur kwam. Wat is mijn positie en wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit verhaal klopt niet.
Amadea
10 jaar geleden
Dat kan inderdaad niet. Een fiets die in beslag is genomen is niet beschikbaar voor verkoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iemand op wiens boedel beslag heeft gelegd,
heeft nog snel zijn fiets verkocht? En daarna jouw adres doorgegeven aan de executeur, deurwaarder?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Die deurwaarder...is dat wel een deurwaarder?

Antwoorden (1)

Tja, het probleem ligt in het feit dat je een veel lagere prijs betaald hebt als de fiets waard is. Je had dus kunnen weten dat er iets aan de hand was. Hier is hetzelfde aan de hand als het kopen van een gestolen fiets.

Ik ben bang dat je de fiets moet afstaan aan de deurwaarder en dat je geld foetsie is.