Weet iemand welke competenties kenmerkend zijn voor een SAW-er?

Ik ben bezig met een werkstuk over de kwaliteiten en competenties die kenmerkend zijn voor een SAW-er. Maar ik kan niks bedenken bij competenties. Kan iemand me uit de brand helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Onderstaande tekst komt uit een werkopdracht van het Alfacollege in Groningen.
Ik hoop dat het je wat verder helpt.

Competenties waar je aan werkt:
Je werkt op school en tijdens de beroepspraktijkvorming (BPV) aan competentieopdrachten en onderdelen van het beroep. Daarnaast werk je aan een Persoonlijk Ontwikkelings Plan (POP). Je leert jezelf beter kennen, ontdekt je mogelijkheden en grenzen en leert hoe belangrijk samenwerken is.

Je hebt een vaste coach en je competentieopdrachten en vorderingen worden vastgelegd in een verzamelmap: het portfolio. Je vaste coach bespreekt de inhoud van je portfolio vier keer per jaar met je. Deze coach verzorgt ook de coachuren, waarin klassikaal allerlei zaken worden besproken en de coach is aanwezig voor hulp bij het werken aan competentieopdrachten.

Voorbeelden van competenties:
Begeleiden
Samenwerken
Presenteren
Formuleren en rapporteren
Aandacht en begrip tonen
Reflecteren
Deze competenties krijgen in projecten, themaweken en competentieopdrachten veel aandacht.

Toegevoegd na 57 seconden:
Uiteraard onderdeel van de opleiding tot Sociaal Agogisch Werker.