Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe laat je een waterkluis op de bodem staan?

Ik wil mijn camera op de bodem plaatsen om mijn aas te kunnen filmen en hiervan te leren over het gedrag van karpers. Nu wil ik een waterdichte ton kopen en hier een gedeelte van plexiglas van maken en deze op de bodem neerzetten. De inhoud van de lege ton is 6.4 liter. hoevel kg zand o.i.d moet erin om deze op de bodem te kunnen laten staan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
619

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het gewicht aan zand moet gelijk zijn aan het gewicht van het verplaatste water.
Dus heb je 6,4 kg zand nodig.
(Lees meer...)
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dan zit de ton vol en is er geen plaats voor de camera. Die ook wel wat weegt, waardoor er minder zand nodig is.
Reddie
10 jaar geleden
@Readysteady , zand heeft ongeveer een soortelijk massa van 1500 kg/m3. Dus met 6,4 kg (kg, dus geen liter) is je ton voor ca 2/3 gevuld met zand. Maar je mag het gewicht van je camera er dus vanaf trekken.
Bovendien, je kunt een tweede ton boven op je eerste zetten, en daar het zand in doen. Dan het je je "camera"ton vrij.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding