Is een vierkant de maximale figuur die men zich kan voorstellen zonder inspanning?

Als ik probeer een vijfhoek voor te stellen gaat dat ineens met veel meer moeite dan om een vierkant voor te stellen. Vanaf vijf wordt het moeilijker terwijl een 1,2,3 en vierhoek alle redelijk gemakkelijk gaat. Is dat nou een natuurlijk gegeven dat bij de meerderheid voorkomt? Zo ja, waardoor komt dat?

10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat is een eenhoek? Wat is een tweehoek? Ik kan mij een oneindighoek (door sommigen 'cirkel' genoemd) ook met gemak voorstellen. Verder heb ik ook geen enkele moeite met de achthoek die door sommigen 'kubus' wordt genoemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heeft toch temaken met welke figuren je veel in aanraking komt.
kierkegaard47
10 jaar geleden
Och, een cirkel is te interpreteren als de limietfiguur van regelmatige n-hoeken als n naar oneindig gaat. Ik heb geen enkele moeite om me een cirkel voor te stellen :)
kierkegaard47
10 jaar geleden
hmm, over het hoofd gezien dat iemand dat hier al eerder gezegd had, sorry, dan had ik de opm achterwege gelaten. 3,4,6, 8 zijn geen probleem, 5 ook niet, bij de rest moet ik toch echt meer mijn best gaan doen.

Het beste antwoord

Daar is niks algemeens over te zeggen, het hangt helemaal af van jouw ruimtelijk voorstellingsvermogen. Ik vind het verbazingwekkend dat je al moeite hebt met een vijfhoek, maar anderzijds zijn er ook dingen die ik niet kan met mijn hersenen die voor jou waarschijnlijk 'peanuts' zijn. Iedereen is verschillend, gelukkig.