Over het algemeen zijn vrouwen veel gevoeliger dan mannen, ze beschouwen schrijven meer als een uiting van hun gevoel, hun eigen gevoel en ze kunnen daar veel beter mee omgaan dan mannen, die vinden schrijven maar een noodzakelijk kwaad en willen er zo snel mogelijk van af, dus krabbelen ze maar wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De motoriek van vrouwen is veel beter!
Daar komt het door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is ook eigenlijk de 'fijne' motoriek waar het verschil in zit.
Zie mijn antwoord hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan prima een bal gooien hoor;-)
Mannen hechten waarschijnlijk minder waarde aan het uiterlijk; Moeite doen om mooi te schrijven betekend dat je langer bezig bent met de boodschap neerzetten. Bij vrouwen is de vorm waarin enboodschap gebracht wordt belangrijker dan bij mannen, waardoor die de tijd wel willen nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrouwen hebben een sierlijkere handbeweging dan mannen.
en soms steken vrouwe er meer tijd in voor mooi te schrijven dan mannen.
bij mij is dat toch zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie dit korte onderzoekje:
http://www.intermediair.nl/artikel/knagende-vragen/1353/nogmaals-mannen-en-vrouwenhandschrift.html
Conclusie hier is dat het komt, doordat vrouwen over het algemeen dikkere vingers hebben dan mannen. Mannen met wat overgewicht blijken ineens vrouwelijke trekjes te krijgen bij het schrijven. Let er maar eens op in de praktijk.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben vrouwen dikker vingers dan mannen over het algemeen?
Vreemd want als je naar bv ringen kijkt zijn die voor mannen toch eigenlijk altijd groter dan die voor vrouwen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Relatief dikke vingers wordt daarmee bedoeld. Dus in verhouding tot de lengte.
De 'fijne' motoriek van vrouwen is beter.
Bij fabrieken waar ze kleine onderdelen moeten instaleren, denk aan print plaatjes in tv, pc enz, werken om diezelfde reden ook veel meer vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat:
* vrouwen eleganter dansen.
* vrouwen socialer zijn dan mannen.
* vrouwen beter kunnen luisteren dan mannen.
* vrouwen betere moeders zijn dan mannen.
* vrouwen gevoeliger zingen dan mannen.
* vrouwen (in het algemeen) liever zijn voor mannen dan mannen.
* vrouwen een mooier, sensueler, erotischer lichaam hebben dan mannen.
* alles wat met "mooi" te maken heeft kunnen vrouwen beter, daarom zijn het vrouwen.

Een man met een slecht handschrift die van vrouwen houdt en ze waardeert (ook om hun schoonheid).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"vrouwen betere moeders zijn dan mannen" Zou ook wel raar zijn als een man een goede moeder zou zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Simon3, Beetje gemeen van wildelely, maar dit was de test of de ode aan de vrouw wel goed gelezen werd. Dat heb jij gedaan, dus proficiat.
ps wat moeten we zonder de vrouw, met of zonder mooi handschrift?
"Waarom hebben vrouwen meestal
een netter handschrift dan mannen?"

Ik weet niet of dát een feit is;

maar als ik daar dan tóch
een antwoord op mag geven,
dan wil ik zeggen:

de voorkeur van het vrouwelijk is fijn;

de voorkeur van het mannelijke is grof...