Waarom hebben vrouwen meestal een netter handschrift dan mannen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Over het algemeen zijn vrouwen veel gevoeliger dan mannen, ze beschouwen schrijven meer als een uiting van hun gevoel, hun eigen gevoel en ze kunnen daar veel beter mee omgaan dan mannen, die vinden schrijven maar een noodzakelijk kwaad en willen er zo snel mogelijk van af, dus krabbelen ze maar wat.

De motoriek van vrouwen is veel beter! Daar komt het door.

Mannen hechten waarschijnlijk minder waarde aan het uiterlijk; Moeite doen om mooi te schrijven betekend dat je langer bezig bent met de boodschap neerzetten. Bij vrouwen is de vorm waarin enboodschap gebracht wordt belangrijker dan bij mannen, waardoor die de tijd wel willen nemen.

vrouwen hebben een sierlijkere handbeweging dan mannen. en soms steken vrouwe er meer tijd in voor mooi te schrijven dan mannen. bij mij is dat toch zo

Zie dit korte onderzoekje: http://www.intermediair.nl/artikel/knagende-vragen/1353/nogmaals-mannen-en-vrouwenhandschrift.html Conclusie hier is dat het komt, doordat vrouwen over het algemeen dikkere vingers hebben dan mannen. Mannen met wat overgewicht blijken ineens vrouwelijke trekjes te krijgen bij het schrijven. Let er maar eens op in de praktijk.

De 'fijne' motoriek van vrouwen is beter. Bij fabrieken waar ze kleine onderdelen moeten instaleren, denk aan print plaatjes in tv, pc enz, werken om diezelfde reden ook veel meer vrouwen.

Dat komt omdat: * vrouwen eleganter dansen. * vrouwen socialer zijn dan mannen. * vrouwen beter kunnen luisteren dan mannen. * vrouwen betere moeders zijn dan mannen. * vrouwen gevoeliger zingen dan mannen. * vrouwen (in het algemeen) liever zijn voor mannen dan mannen. * vrouwen een mooier, sensueler, erotischer lichaam hebben dan mannen. * alles wat met "mooi" te maken heeft kunnen vrouwen beter, daarom zijn het vrouwen. Een man met een slecht handschrift die van vrouwen houdt en ze waardeert (ook om hun schoonheid).

"Waarom hebben vrouwen meestal een netter handschrift dan mannen?" Ik weet niet of dát een feit is; maar als ik daar dan tóch een antwoord op mag geven, dan wil ik zeggen: de voorkeur van het vrouwelijk is fijn; de voorkeur van het mannelijke is grof...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100