Hoe konden de Maya's zo nauwkeurig zijn in hun berekeningen?

Wikipedia:

De Maya of misschien hun Olmeekse voorgangers hadden geheel onafhankelijk het begrip 'nul' (dat in de Oude Wereld pas laat werd ingevoerd) ontdekt.

De Maya deden bijzonder nauwkeurige astronomische waarnemingen en hadden een nauwkeurige en ingewikkelde kalender. Hun tabellen voor de bewegingen van de maan en de planeten zijn even goed of zelfs beter dan die van andere beschavingen die met het blote oog de hemel bestudeerden. De berekening van het zonnejaar is zelfs iets nauwkeuriger dan de waarde die als basis voor de Gregoriaanse kalender gebruikt is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

de maya's waren veel verder ontwikkeld dan wij nu zijn, dus daar kunnen wij geen antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er gaan geruchten rond dat ze hulp hebben gehad van buitenaardse. ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de religie van de Maya's speelde tijd en momenten een heel belangrijke rol, veel belangrijker dan in andere geloven. Daarom probeerden ze dan ook om zo nauwkeurig mogelijk te meten.

Hieronder een mooi artikel uit de Skepter over de Maya-kalenders en hun betekenis.