Ik heb laatst een muntje gevonden met daarop VI VC. Waar kan ik daarmee terecht? Wat zou het waard zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dit is geweldig! Dat ze in het jaar 6 voor Christus al wisten dat Jezus zes jaar later geboren zou worden en dat ze toen al wisten dat vanaf dat moment de huidige tijdsrekening in zou gaan. Je hebt een vondst van onschatbare waarde gedaan joh.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een muntenhandelaar zou wellicht uitkomst kunnen bieden.

Plaats anders een foto. Misschien is er wel een muntenhandelaar lid van goeievraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk eens op deze site. Misschien dat je dan verder komt.

Er zijn ook regelmatig door het land verzamelbeurzen, ruilbeurzen en muntenbeurzen. Kijk maar eens in het lokale suffertje.

Succes met de zoektocht!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wijzig je bericht, plaats foto, en niet verkopen voordat absolute duidelijkheid over herkomst bestaat. De term VI VC werd namelijk alleen gebruikt door de laatste voorzitter van het presidium in Rome en die heeft zelf inderdaad munten laten slaan.

Niet meteen champagne opentrekken, er zijn nogal wat vervalsingen in omloop gebracht in die tijd!

Toon de foto, berg 'm goed op en uiteindelijk lijkt verkoop via Christie's voor de hand te liggen, daar zitten niet alleen specialisten, maar ook een berg verzamelaars die bereid zijn er een fatsoenlijke prijs voor te betalen.

Foto, foto, foto:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik moet je wel helaas teleurstellen want de reactie van Ivo is de enige juiste reactie.. Het was een soort test om te kijken of mensen aan het opletten waren. Het VI VC was echt echt puur toeval. Sorry hiervoor,