is het mogelijk om uit een vliegtuig zonder parachute in het water te springen?

ik vraag me af of het op 1 of andere manier mogelijk is om zonder parachute in het water te vallen en dit ook te overleven.

Stel je kunt jezelf stabiliseren en weet hoe je moet draaien als je in je vrije val zit, en je kunt op het laatste moment jezelf kaarsrecht maken zodat je tenen het water als eerste raken zodat je zo min mogelijk wrijving krijgt van het water ( wat natuurlijk zo hard is als beton met deze snelheden)

Iemand een idee? Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanuit een watervliegtuig is dat goed mogelijk, nadat het geland is.

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Niet als je Wilt blijven leven tenminste. Vanaf voldoende hoogte is het wateroppervlak net zo,hard als beton.
Bij mythbusters hebben ze eens getest of het helpt om het oppervlak eerst te breken door een moker te laten vallen, maar dat hielp niet. De dummy-pop brak gewoon beide benen. De conclusie was dat je, hoe je ook valt, zwaar gewond zal raken en waarschijnlijk zal sterven (misschien niet door de val, dan wel doordat je de kant niet kan bereiken met gebroken ledematen).

Toegevoegd na 2 minuten:
De test was dus: stel he bent bouwvakker op een hoge brug, en je valt, als je dan snel nog een hamer naar beneden gooit, heeft dat voldoende effect om de oppervlakte te breken en zo het water minder 'hard' te laten zijn? Maar nee dus. En,met je tenen bereik je dat effect al helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Test doet me denken aan het tweede deel van XXX the next level met Ice Cube. In 1 van de laatste scenes valt hij ook van een brug en schiet hij een soort lichtkogel voor zich uit in het water om vervolgens in de baan van de lichtkogel te zwemmen voor minder weerstand... Daar werkt het wel =D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha... Tja... Je kunt niet alles hebben.
OlIk zou het zelf niet na proberen te doen
Nee, dat kan niet.

Het wereldrecord "vanaf hoog in het water springen" staat op 52,42 meter(aldus even kor googelen, kan iets meer of minder zijn).

Iemand heeft het een keer een metertje verder gedaan, maar daarbij zijn rug gebroken dus die telde niet voor het wereldrecord - geeft wel aan dat dit wel redelijk de limiet is van wat een extreem getrained mens kan bereiken.

Bij zo'n hoogte zal je een meter of 30 per seconde gaan als je het water raakt, misschien wat minder ivm luchtweerstand.
Als je uit een vliegtuig valt haal je minimaal een 55m/s, en dan zou je plat op je buik landen. Bij een betere langdingshouding ga je nog harder dan dat.

Hoewel ik niet uitsluit dat het record van 52 en een halve meter nog wat uitgebreid zal kunnen worden, zal het nooit zo ver komen dat een onbeschermd menselijk lichaam een impact van 2x die snelheid met enige zekerheid zal overleven.