Hebben Aziatische mensen groter afwijkende genen dan andere rassen? Zo ja sinds wanneer en hoe komt dat?

Ik las ergens dat ze niet of minder tegen alcohol kunnen omdat ze dat niet goed afbreken en dat zij een veel beter/vaker absoluut gehoor hebben.
Zijn hun afwijkingen ten op zichte van de andere rassen veel groter en waarom hebben zij juist deze 'afwijkingen'?

10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat ze minder goed tegen alcohol kunnen is over het algemeen correct. Dit is te verklaren door een verminderde activiteit van het leverenzym dat verantwoordelijk is voor de omzetting van alcohol in aceetaldehyde. Verder zijn over het algemeen ook meer aziaten lactose intolerant.
Hoe dit komt is niet helemaal duidelijk, maar mogelijk speelt de grote afstand tussen de oosterse en westerse samenleving een grote rol.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het net zo goed omkeren, en je erover verbazen dat het 'blanke ras' wél goed alcohol kan afbreken en minder vaak een absoluut gehoor heeft. Als je het zo bekijkt, zijn wij degenen met de afwijkingen.

Dus: nee, zij hebben niet meer afwijkingen dan het blanke of het zwarte ras.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afwijkingen ! Natuurlijke variatie's die soms heel goed uit pakken of juist wat minder . In Europa wordt al heel lang alcohol Gebruikt ( mis ) de Germanen Romeinen enz ja dan kweek je mogelijk minder gevoeligheid , zo wordt het gevoeligheid's probleem bij indianen wel eens verklaard . In de middel eeuwen was schoon drink water zeldzaam in steden , men dronk beter wijn of bier . In het DNA is het ras van iemand terug telezen zelfs de kleur ogen met een kleine fout marge tot nu toe . Het woord ras vind ik niet zo leuk maar ik weet niks anders . Aan de de hand van het DNA kan men zelfs de verspreiding Vd mensheid in kaart brengen door de tijd heen . Ook daar zijn natuurlijk ook weer andere meningen over . Ja het is een wonder dat op onze noordelijke breedte graad mensen wonen !!! De blanke huid is een afwijking :) die goed geschikt bleek op deze weinig zonnige streken . Mensen met een donkere huid ( in noord en midden Europa) moeten ook goed op hun vitamine D letten .