Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Net als ietwat speelde ik al piano (en orgel) voordat ik leerde typen. Het typen heb ik mezelf aangeleerd en ik type belachelijk snel. Zeker als het mijn eigen woorden zijn (dus als ik niet hoef over te typen van een ander) ligt het tempo ver boven dat van de gemiddelde typer.

Of dat werkelijk met het pianospelen te maken heeft weet ik niet. Misschien is het gewoon zo dat de motoriek van mijn handen goed ontwikkeld is. Ik ben ook een knutselaar, dus fijne motoriek is zeker geen probleem. Ik denk eigenlijk als ik er zo over nadenk dat dat eerder de reden is.

Dus pianospelen is niet de oorzaak, maar een mede-gevolg van een goeie fijne motoriek van de handen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is niet onwaarschijnlijk dat geoefende pianospelers in staat zijn, om sneller en gecontroleerder hun vingers op het toetsenbord te plaatsen, door hun vingeroefeningen tijdens het pianospel.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Kan je geen algemeen antwoord op geven denk ik.
Ken iemand die geweldig kan spelen op een knop accordeon, maar met typen niet verder komt dan het 2 vingersysteem.
Mijn zoon kan beide goed, maar die heeft typ les gehad.
Denk dat dat meer een voorwaarde is om goed te kunnen typen, dan dat piano spelen daar iets aan bij draagt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter dan in pianospelen? Of in balkenbreien?
Je zult aan moeten geven,wat de andere bezigheid is,anders is echt geen chocola van te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb jaren piano gespeeld en het was voor mij niet moeilijk mijzelf het snel en blind typen aan te leren.

Maar of dat ook voor anderen geldt is een andere vraag.
Tegen iemand die les heeft gehad en het bijhoudt, kan ik niet op hoor qua snelheid, maar daarvoor typ ik dan ook eigenlijk te weinig. En piano spelen doe ik helemaal niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik speel voor geen meter piano, maar ik kan typen als een dolle (289 a.p.m. zonder fouten)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding