Hoe kan men aan het wrak van een voertuig de oorzaak van een ongeval bepalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als er elektronica in het voertuig zit kan men nagaan of die goed werkte. En de mechanieken van remmen, schakelen, en gas geven kunnen gecontroleerd worden. Zat er ergens een breuk, was er iets zwak? Kwam de brandstof op de juiste manier door? Allemaal mogelijke aanleidingen tot het ontstaan van een ongeluk.
Amadea
10 jaar geleden
Door crashtesten weet men van ieder voertuig hoe het reageerd bij een ongeval,
Hier kan men dan de impact bepalen en kan men bepalen hoe snel het reed,
Remsporen, oliesporen, plaats van het wrak zijn zaken die helpen,
Men kan zelfs bepalen dat een bepaald licht branden op het moment van de crash,
Stel dat een lamp branden op het moment van het ongeval. Wanneer nu de lamp kapot springt dan is er veel kans dat er stukjes glas op de gloeidraad terecht komen, Door de hitte smelten die en blijven die op de gloeidraad plakken,

Toegevoegd na 3 minuten:
Men kan ook onderzoeken dat er materialen zijn beschadigd, versleten, geroest, geplooid enz