In een droom doodgaan...kan dat?

Als ik droom dat ik ga sterven,word ik altijd wakker,net voordat ik in mijn droom sterf.Hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.7K

Antwoorden (12)

Je kunt over vanalles dromen,maar je droom tegenhouden lukt niet. Zie t als n droom van n kind dat door monster en heksen word achter volgt,als ze t kind byna hebben word t wakker. Dat is met jou net zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"In een droom doodgaan...kan dat?"

Als ik vanuit m'n eigen ervaringen spreek,
dan kan dat, ja;

het heeft normaal een symbolische betekenis;

droomduiders zouden dan zeggen:
"Als je droomt over je eigen dood,
duidt dit op een overgangsfase in je leven.
Je wordt spiritueler en wijzer.

Een alternatieve uitleg daarentegen is
dat je wanhopig probeert te ontkomen
aan de verplichtingen van het dagelijske leven."

Toegevoegd na 4 dagen:
"Als ik droom dat ik ga sterven,
word ik altijd wakker,
net voordat ik in mijn droom sterf.
Hoe kan ik dit voorkomen?"

Men kan dat voorkomen,
wanneer men de boodschap van de droom
zal begrijpen en er naar zal gaan handelen.

De betekenis van jouw droom is:
dat je het 'oude' mag laten 'sterven',
en het nieuwe geboren mag laten worden;

korter gezegd:
het betekent een 'wedergeboorte', of:
-psychisch opnieuw geboren worden, of:
-psychisch transformeren/ regenereren;

wanneer jij jezelf
aan het transformatieproces zal overgeven,
en geen angsten meer zal hebben
voor 'het onbekende' ('het nieuwe'/ 'de dood'),
dan zal je die droom niet meer dromen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in een droom dood gaat, betekent dat, dat je een periode in je leven afsluit, en met iets nieuws gaat beginnen.
En een gedaanteverwisseling van de psyche.

Het kan ook betekenen dat er iets in onze gedachte's of gevoelens in leven word gehouden dat het beste zou kunnen verdwijnen, op deze manier kan een mogelijk gevaar op ons pad tijdig ontweken worden.

Letterlijk dood gaan in een droom, lijkt me zeer sterk.
Maar figuurlijk kan het wel ja.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je gaat begrijpen wat de droom je wil zeggen, dan houd die van zelf op.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op starman productions, heb je een dromenencyclopedie, daar kun je droomsymbolen vinden, en kun je gaan uitpuzzelen wat je droom je wil zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ! Whiteeagle!
Weet je.. Ik ken niemand die ooit dood is gegaan in zijn droom maw die heeft gedroomd dat ie dood is gegaan.

Ik ken wel mensen die nachtmerries hebben gehad dat ze bijna doodwaren en nooit meer wakker zijn geworden.
Of het door die droom komt, zullen we nooit weten.
Diegene is nu dood, dus ik kan het niet navragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook dat ze gewoon in de slaap gestorven zijn, hoefd niet perse een droom te zijn, maar dat weet je inderdaad niet.
Maar ik sta nergens meer raar van te kijken, mocht het wel zo zijn.
Alleen zouden dan wel zeldzame gevallen zijn denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen we een keertje afspreken dan, dan ken je iemand die al een paar keer deze mooie ervaring heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik denk dat @wanhopig, het hier heefd over letterlijk dood gaan, @stippel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan je dan weten dat hij of zij een nachtmerrie had wanhopig?
Ja dat kan, maar lucide kan dat niet...

Want als je sterft, wetende dat je sterft dan moet je droom eindigen en dat doet hij niet...

Voorkomen dat je droomt dat je doodgaat kun je niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bedoelt volgens mij dat je niet wakker wil worden, maar door wil dromen tot je echt 'droom-dood' bent. Ik vraag me af of dat kan, dan zou je een lucide droom moeten hebben (dus bewust zijn van het feit dat je droomt) en helemaal zonder angst 'de dood in moeten', denk ik.
Bij mij is het al een paar keer gebeurd dat ik dood ging in mijn droom, en het is echt een hele wonderlijke ervaring. Alles 'grijst uit tot niks' en daarna word ik van kop tot teen tintelend wakker...
Ik weet niet 'hoe' ik het doe. Dat is nou net het mooie van dromen!

Toegevoegd na 8 minuten:
Waarschijnlijk is het gevoel dat ik ervaar bij dood gaan in mijn droom, wel gelijk aan hoe ik denk dat doodgaan in het echt gebeurt. Dus als je heel erg bang bent om dood te gaan, zal het in een droom ook wel heel eng zijn... Voor mij is het geen straf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herkenbaar, heb t ook wel eens meegemaakt. Daarna een heel eng gevoel.. +
alles in een droom is symbolisch, dat is zo omdat je niet kan praten. Ik heb wel een gedroomd dat iemand mij neerstak met een mes, maar ik ging niet dood. Ik voelde het mes binnendringen.
Ook kan ik bepaalde dromen beeindigen, dan merk ik dat ik droom en zeg tegen mezelf dat het te eng is en maak ik mezelf wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een paar keer vermoord in mijn droom, waarschijnlijk vanwege het geven van een paar minnetjes op GV, maar dat gaat niet in jouw koude kleren zitten. Op grond van die ervaring heb ik een redelijk goed inzicht hoe het op dat moment suprême zal toegaan. Doodgaan is niet pijnlijk, en in mijn ervaring zou ik het willen omschrijven als een doffe klap en dan verder niets.
Niet angstig makend.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als Scepticus geloof ik absoluut niet in een symbolische wrrade van die ervaring. Vanddar ook, dat ik er vrij nuchtig over kan praten en geen verschijselen ervan heb overgehouden. Ik weet alleen dat doodgaan geen issue is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af he Hassan, zou je in je droom niet doodgaan zoals je denkt dat het gebeurt? Dus dat het doodgaan in de droom heel anders kan zijn dan de werkelijkheid, omdat de droom voortkomt uit jouw fantasie/onderbewustzijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zou kunnen, maar het was zo echt voor mij, dat er oor mij weinig twijfel is. Het gevoek was vergelijkbaar als je met je hoofd tegen een balk oploopt. Is mij een paar keer overkomen. We zien wet tzt
Btw mij antwoord is wel slorrdig getypt, zeg.
Als je in een droom dood gaat betekend niet dat je echt dood gaat maar dat je een bepaalde periode gaat afsluiten in je leven . Dat kan van alles zijn : verhuizen : ander werk : een scheiding ; je slaat een nieuwe weg in in jouw leven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat je niet meer wakker wordt ben je dood. Als je droomt ben je niet dood en wordt je (hopelijk) weer wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan, maar dan inderdaad precies zoals jij het droomt.

De droom heeft jou tot het punt gebracht dat je naar een bepaalde angst moet kijken. Er zit dus een bepaalde angst in jouw bewustzijns-systeem dat er niet (meer) hoort / hoeft te zijn..
Het gaat niet om het doodgaan zelf, maar de angst ervoor.

Van welk punt in jouw leven zeg je: "O, nee, daar wil ik niet komen?" "Daar wil ik niet aan denken, of dat wil ik niet accepteren?"
Jouw droom is de communicatie vanuit jouw onderbewuste maar jouw bewuste (aspect) die zegt: Kijk toch maar, het is beter van wel!
Om persoonlijk verder te kunnen is het (kennelijk) nu van belang dat je een bepaalde angst onder ogen komt en accepteert om verder te groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had vroeger een kinderboek dat 'De droomtweeling' heette. Daarin tekenden twee broers altijd dingen voor ze gingen slapen, en die tekeningen kwamen in hun dromen uit.

Veel mensen zijn gevoelig voor beelden. Als je een verhaal verteld fantaseert men daar bijna automatisch beelden bij.

Dat wat in de twee alinea's hier boven staat gebruik ik vaak bij mijn oppaskinderen. Ik laat ze volledig ontspannen met een soort semi-yoga (ademhaling en uitrekken) en dan mogen ze kiezen om een tekening te maken of om een verhaal te luisteren. Op die manier stimuleer ik ze om te gaan dromen, als een soort belofte, zodat ze sneller gaan/willen slapen.
Een paar maanden terug probeerde ik dat ook bij mijn studiegenoten, variërend van 17 tot 25. Ik vermoed dat deze manier ook werkt bij volwassenen.

Het is gemakkelijk om bij jezelf toe te passen. Vertel jezelf van te voren wat je wilt dromen en maak het zo interessant dat je jezelf er volledig in verdiept.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat kan dus ook alleen in gedachten, of door het op te schrijven, anything