bestaat er een vloeistof die nooit bevriest?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bevriezing is een stadium van een stof die overgaat van de vloeibare toestand in de vaste toestand. Elke stof kent een bepaalde temperatuur waarbij de stof van vloeibaar overgaat naar een vaste toestand. Dat kan natuurlijk wel een heel erg lage temperatuur zijn. Bij het absolute nulpunt zijn alle stoffen vast. Voor elke stof kun je het vriespunt en kookpunt opzoeken. Toegevoegd na 23 uur: Ik word terecht gecorrigeerd dat helium zelfs rond het absolute nulpunt bij een normale druk nog vloeibaar is. De druk moet in mijn antwoord ook worden opgenomen. Daarnaast dacht ik bij stof aan een chemisch zuiver stof. Ik ging bij aggregatietoestand voor het gemak wel uit van de klassieke benadering in drie fases (vast, vloeibaar, gas). Officieel heet de toestand van vloeibaar naar vast 'stollen'.

Eigeel bevriest niet.

Alleen water kan bevriezen de rest stolt. Bevriezen is de overgang van water naar ijs. de rest stolt, Iedere stof heeft een temperatuur waarbij het in vloeibare toestand overgaat. bij water o graden. al de andere stoffen gaan niet bevriezen maar stollen om dan over te gaan naar vaste toestand. Dus eigeel gaat daarom gedeeltelijk bevriezen [wat het aanwezige water betreft en de rest het vet gaat stollen Uitgezonderd water bevriest geen enkele stof. Robby BB Toegevoegd na 4 minuten: Iedere stof heeft een temperatuur waarbij het in vloeibare toestand overgaat. bij water o graden. Lees Iedere stof heeft een temperatuur waarbij het in vaste toestand overgaat. Bij water o graden.

Helium bij een geringe druk (minder dan 25 bar) wordt niet vast.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100