Wat is het geknetter dat je hoort als je een mobielnaast je computer houdt, elektromagnetische straling?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het geknetter dat je hoort is geluid. Een trilling van de lucht.
Elektromagnetische straling kun je niet horen. Eventueel wel zien als de frequentie hoog genoeg is.
Reddie
10 jaar geleden
Het is de geluidskaart waar de pulsaties van het signaal tussen mobiel en zendmast wordt versterkt. Je hoort dus het patroon van aan en uit van de mobiel naar de toren (dan toren naar mobiel (mobiel stopt met zenden), dan weer antwoord van mobiel etc.) Als dat patroon van uit en aan in het hoorbare gebied zit (tussen 100 10000 keer per seconde) dan wordt het omgezet in hoorbaar geluid in de speakers. Als de communicatie tussen toren en mobiel goed is dan neemt het vermogen wat af en gaat de telefoon over. Ergens in de geluidskaart is een transistor die gevoelig is voor de EM straling, verderop in de geluidskaart wordt het signaal van die transistor versterkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit komt ook omdat die twee apparaten stroom doorgeven aan elkaar