Geloven alle atheisten in de evolutietheorie?

Christenen geloven in de schepping, moslims ook, wat hindoes en boedhisten + anderen geloven weet ik niet maar ik de evolutietheorie de officiele theorie van de atheïsten/humanisten etc.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

Ja.

Er is hier geen kwestie van geloven.

Evolutie vindt plaats.

Mensen die dat ontkennen zijn niet geinformeerd of gewoon in een kortzichtige nee-staat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Atheïsten geloven in een NIET-God, want dat God niet bestaat weten ze niet zeker...

Ik kan je zeggen dat geloven van alles kan inhouden, dus ik kan je verzekeren dat niet ALLE atheïsten ook allemaal in de evolutietheorie geloven... Er zullen best uitzonderingen zijn op je regel...

De evolutietheorie is een theorie, dus daar moet je ook in geloven, dus kan niet officieel zijn... Het is niet zo dat je de evolutietheorie moet kennen om atheïst te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er zijn ook atheïsten die iets anders geloven evenals er religieuzen zijn die in de evolutietheorie geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is geen kwestie van geloven. Een theorie is bewezen, dus kan je het alleen maar aanvaarden.
Een geloof is iets wat niet bewezen is en ook nooit bewezen zal worden. Zodra het wel bewezen is dat God bestaat, is het geen geloof meer, maar een feit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Atheisten GELOVEN niet. Atheisten willen WETEN. Zolang de evolutietheorie de officiele theorie is van de WETENschap, zullen atheisten die theorie steunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Creationisten geloven in de schepping. Het officiële standpunt van bijvoorbeeld het Vaticaan is dat evolutie een feit is, maar god heeft ingegrepen om de mens een speciale behandeling te geven. Je kunt veel zeggen van het Vaticaan, maar dat het geen Christenen zijn gaat er bij mij niet in.

Atheïsme kent geen centraal vastgelegde dogma's. Het enige dat alle atheïsten gelijk hebben is dat zij niet geloven in de goden die tot nog toe omschreven zijn. Er zijn er ook die verder gaan, en die het statement maken dat er geen god/goden is/zijn.

Derhalve is het heel goed mogelijk dat er atheïsten zijn die evolutie ontkennen. Persoonlijk ken ik er geen, maar ik ken ook niet alle atheïsten.

Bovendien hebben ook een hoop atheïsten een verkeerd idee van wat de evolutietheorie precies inhoud. Maar ik denk dat de overgrote meerderheid accepteert dat de evolutietheorie de beste verklaring is die de mens tot nog toe gevonden heeft voor de verscheidenheid van het leven.

En als er ooit een betere verklaring komt, denk ik dat een hoop atheïsten ook overstag gaan, overigens. Het is namelijk geen centraal vastgelegd dogma, slechts een momentopname van de opgebouwde menselijke kennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Atheïsme impliceert niet dat je de evolutietheorie gelooft. Atheïsme is strikt genomen ook een geloof, omdat atheïsten geloven dat er géén god is. Als je niet weet of er 'iets' is, dan ben je agnost.
Atheïsten geloven niet altijd de evolutietheorie, maar gaan wel vaak hand in hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het om de evolutietheorie gaat (of welke wetenschappelijke theorie dan ook) hebben we het niet over "geloven". Het zijn feiten. Het woord "theorie" heeft in het dagelijks spraakgebruik een iets andere betekenis dan in wetenschappelijke kringen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk "Nee"

Misschien wel zo :-)
Ja => 51%
Nee => 18%
Boeit me niet => 31%

Alle kennis begint met nieuwsgierigheid en je willen verdiepen in een onderwerp. Anders verwar je kennis met het hebben van een mening of iets dat je nu eenmaal geloofd.

Er zijn heel veel scheppingsverhalen, meer dat er volkeren op aarde zijn.