Hoe heet het eiland waarop Engeland, Wales en Schotland liggen?

Dit zijn delen van het land Groot Britannie ofwel Verenigd Koninkrijk. Maar hoe heet nu het fysieke eiland. Dit naar aanleiding van de GV discussie dat je "in" een land woont, maar "op" een eiland. Je woont dus in Wales. Maar hoe duidt je het aan als je wil zeggen: "Op het eiland ... komen geen ijsberen voor." ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Het eiland Groot-Brittannië omvat:
1. Engeland in het zuiden (50.714.000 inwoners);
2. Schotland in het noorden (5.108.000 inwoners);
3. Wales in het westen (2.977.000 inwoners);
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er is geen sprake van een eiland, als het klimaat van de zee geen invloed heeft op de temperatuur in het midden van het bedoelde gebied.
Australie is dus definitief geen eiland.
Great Brittain misschien daardoor ook niet.
Zodoende is er dan geen sprake van het verschil tussen op of in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat eiland heet Groot Brittannië.
Dit is niet hetzelfde als het Verenigd Koninkrijk, want daar hoort Noord-Ierland bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus "op" Groot Brittannie komen geen ijsberen voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, "Op" Groot-Brittannië komen geen ijsberen voor. Of "In" Groot-Brittannië komen geen ijsberen voor. Beide zinnen zijn goed, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de laatste. En nee, er komen inderdaad geen ijsberen voor (wellicht in de London Zoo)
De oude naam is Albion (het witte eiland, naar de krijtrotsen) de bewoners referen naar "The British Isles" (daar horen ook de Hebriden en de kanaaleilanden bij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groot Brittannië