Hoort de meeuw niet onder de maan te komen als hij dichterbij is dan de maan?

Volgens de fotograaf is de meeuw er niet ingeplakt. Ik vind de foto er een beetje onlogisch uitzien

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Staat de maan dan altijd even hoog aan de horizon? 'k Dacht het niet...
ItisILeClerc
10 jaar geleden
hoe kan die meeuw weten hoe jij vindt dat het hoort?
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik begrijp het probleem niet. Wat is er vreemd aan deze foto?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
of de meeuw hoger kan vliegen dan de maan...
maar dat doet ie niet.
Ivana
10 jaar geleden
Bedenk eens dat de zon "in de zee zakt" bij een mooie zomerse zonsondergang, dan vliegen de meeuwen toch ook boven de zon. ;) Er is echt niets mis met deze foto, hij is zelfs erg mooi.

Het beste antwoord

Nee hoor, dit kan prima! Denk maar na: als de maan opkomt, steken er allerlei gebouwen bovenuit. Maar ook als de maan hoog staat, kun je toch nog boomtakken zien die boven de maan uitkomen (zie de maan schijnt door de bomen...). Het ligt gewoon aan de plaats van de kijker, de plaats van de maan (of de zon, of de sterren, of wat dan ook) en (in dit geval) de meeuw.
Geen enkel probleem.
De meeuw is niet WERKELIJK hoger dan de maan; je ZIET het alleen zo. Kijk de volgende dagen en nachten maar eens goed om je heen. En kijk ook maar eens naar deze foto. Dan zie je niet alleen vogels die 'boven' de zon vliegen, maar zelfs een hand die de zon vasthoudt. Zo'n foto zou je zelf ook kunnen maken, zonder photoshopping!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ken je het liedje, zie de maan schijnt door de bomen? Dan zie je dat het kan. Verder is er ook een maansopkomst en een maansondergang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hangt af van het standpunt, waarin de fotograaf zich bevind en de hoogt die de maan en de vogel hebben. Hoe lager de maan hoe meer kans dat je de vogels boven de maan zie vliegen.
Je hebt hier ook te maken met een crop( Uitsnede van een grotere foto) of een zoom die de foto een sfeertje geeft, wat te maken heeft met de scherptediepte (DOF) waardoor ik je gedachtengang een beetje begrijp.
Ik ben er ook vrijwel zeker van dat de vogel of de maan er niet zijn ingeplakt.
Robby BB