Ik weet eerlijk gezegd niet of er te veel mensen op aarde zijn in absolute zin. Ik denk dat de aarde een behoorlijke capaciteit heeft om alle leven daarop te ondersteunen. Aan de andere kant is de mens als soort en ras wel zó succesvol geweest tot nu toe, dat er misschien op dit moment wat te veel mensen zijn voor de mensen zelf. Dat de mensheid ten onder zou kunnen gaan aan haar eigen succes, tenzij ze een manier vindt om evenwichtig om te gaan met water, voedsel en energie. Evenwichtig door enerzijds niets uit te putten en anderzijds niets blijvend te beschadigen. Evenwichtig door enerzijds te kunnen genieten van een bepaalde levensstandaard en anderzijds die levensstandaard over iedereen verdeeld te hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Nee, er zijn nog ruim genoeg grondstoffen en plaats. Alleen we zouden wel iets rustiger aan kunnen doen met consumeren in de westerse wereld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met TE veek bedoel hinderlijk veel? dat lijkt me niet. Mensen worden wel steeds ouder maar volgens mij lijkt dat een natuurlijk evenwicht niet in de weg te staan. Het woongebied van de mens wordt wel steeds groter zodat er minder plaats voor de natuur is, en dat is wel een verstorend effect.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Absoluut niet. Wel zijn er plekken te zwaar "belast"zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn veel mensen op Aarde maar nog niet zoveel dat er te weinig is voor iedereen. Alleen consumeren wij meer dan wij nodig hebben en dat legt een zware druk op het ecosysteem. De boosdoener is enerzijds dat wij veel begeren en anderzijds dat de vrije markt consumptie van dingen die wij niet nodig hebben bevordert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, er zijn te veel mensen op deze aarde.
Met ons huidige verbruik putten we de aarde uit, en er is niet genoeg landbouwgrond om ons allen te voeden.
Tenzij we oerbossen neerhalen, maar het effect daarvan zal ook geen positieve bijdrage hebben aan het voortbestaan van de mens.

We worden veel te oud, dat is één van de redenen. Vroeger ging eenieder die niet (meer) voor zichzelf kon zorgen dood. Tegenwoordig helpen we iedereen van zijn ziekte af en geven we deze mensen voedsel. Dit betekend dat natuurlijke selectieprocedure's voor de beste genen ook niet meer werken.

Ik zeg, stoppen met de ingewikkelde gezondheidszorg, laat deze mensen gewoon hun laatste jaren genieten van het leven en dan doodgaan.

Totdat het mijzelf betreft natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is te veel?

Voedsel en grondstof technisch gezien kunnen er nog wel een x-aantal mensen bij. Dat de Voedsel en grondstof technische voorraden vooral betrekking hebben op de westerse wereld is iets waar ik persoonlijk niet van wakker lig...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voorlopig kun je ook nog rustig slapen, maar bedenk wat er gaat gebeuren als andere landen (India, China) evenveel gaan consumeren als wij: Dan hebben wij opeens minder, en zijn er dus wel te veel mensen op aarde om in hun levensbehoeften te voorzien.
Ook al gebeurt dat misschien niet in de komende 10, 20 jaar, dat kan je beter voor zijn lijkt me...
Indien alle voedsel en beschikbare grondstoffen op aarde beter verdeeld zouden worden ,dan zouden er niet te veel mensen zijn Maar helaas wordt er in de westerse wereld te veel geconsumeerd ,alleen al het voedsel dat we dagelijks weggooien is schrikbaarwekkend! terwijl elders voedsel te kort is ,Met al onze tussendoortjes en het te veel voedsel wat we in een restaurant wegproppen om maar een voldaan gevoel te hebben want we hebben er toch voor betaald, zouden we velen mee kunnen voeden. Zo gaat het ook met onze grondstoffen De vraag hierna is door onze welvaart enorm! Maar we hebben het nodig voor onze economie, we moeten blijven consumeren. zo houden we kunstmatig onze eigen economie op peil. De andere kant van het verhaal is ,dat de derdewereld bevolking met aanzienlijk minder luxe ook zeer te vrede is! Als er maar voldoende voedsel is. Daar zouden wij best voor kunnen zorgen , als wij met minder luxe zouden leven en wat we hierdoor uitsparen, omzetten in voedsel voor de derde wereld . Maar hierdoor stort wel onze eigen economie in!!!Dan kunnen wij de derde wereld helemaal niet meer helpen. Dus zijn er te veel mensen op aarde: ja want we kunnen onze grondstoffen niet goed meer verdelen, neen er is nog ruim voldoende voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk van wel.Ik vind het namelijk al te druk overal.Maar ik las ergens dat er 250 babys per minuut worden geboren en er 174 per minuut dood gaat.Dus komen er best veel mensen bij per minuut
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, vind ik wel. We zouden makkelijk met de helft toekunnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
?
Als je met de helft toe kan, beweer je dus eigenlijk dat de bevolking nog verdubbeld lan worden.
ik kan hier maar 1 antwoord op geven:

nog niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat heel veel mensen slecht met hun omgeving omgaan, wel. Ik zou zeggen: met de huidige gemiddelde mentaliteit van de mens is 1.000.000.000 mensen op deze aardbol wel meer dan genoeg. Als iedereen datgene deed wat ie zou moeten en kunnen doen om de boel leefbaar te houden, zou ik een schatting doen van 10.000.000.000.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, Zolang iedereen nog een plekje heeft om te slapen is het nog niet te vol. En trouwens de mensen van tegenwoordig zijn zo slim dat ze in de zee ook eilandjes kunnen maken. Dus gewoon land droogleggen.