Vogel op hol geslagen ?

Er is hier een vogel al een hele dag aan het herrie maken . Waarschijnlijk is het een vink . Ik heb de vogel gezien. Hij roept steeds : Twiet , twiet , twiet , TitTit , twiet , twiet , twiet , twiet , twiet , TitTitTitTit, twiet, twiet , twiet , twiet etc. Aan één stuk door . Ik heb hem niet stil horen zijn.
Waarom doet deze vogel dit ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is een gewone vink. Die roept meer dan 5000 keer per dag: "Ik ben de baas op het gebied waar je mijn roep hoort" en hij (Ja het is alleen het mannetje) zal elke indringer van de vinkensoort wegjagen. Dat doet hij zelfs als hij zichzelf in een raam gespiegeld ziet.

Afbaken territorium en zeg maar adverteren in de rubriek ""Partner gezocht"

Misschien het broertje van de blinde vink

De vink bakent zijn terrein af en wil op die manier soortgenoten laten zien dat hij/ zij de baas is. Voor het geluid zie de site.

Bronnen:
http://www.vogelsinnederland.nl/vogels/vink.php

Wellicht is een jong van deze vogel vandaag uitgevlogen en redt dat beestje zich niet. Vaak gaan volgels ook flink te keer als er gevaar op de loer ligt. Kat van de buren zeg maar...

t is maar een gokje van mij maar t zou ook een afleidings maneuvre kunnen zijn om andere bv rovnde vogels met het getwiet bij het nest weg te lokken Toegevoegd na 1 minuut: rvende rovende is dus

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100