Vogel op hol geslagen ?

Er is hier een vogel al een hele dag aan het herrie maken . Waarschijnlijk is het een vink . Ik heb de vogel gezien. Hij roept steeds : Twiet , twiet , twiet , TitTit , twiet , twiet , twiet , twiet , twiet , TitTitTitTit, twiet, twiet , twiet , twiet etc. Aan één stuk door . Ik heb hem niet stil horen zijn.
Waarom doet deze vogel dit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe doet ie...? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahaha hoe doet hij????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan val hem haar lastig,met rust laten gaat van zelf weg,je komt in zijn terretorium.En dan gaan ze zolang door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.vogelbescherming.nl/nl/vogels_kijken/vogelgids/zoekresultaat/detailpagina/q/vogel/233 bovenin deze pagina vind je een geluidsopname van een vink.. is dat wat je hoort?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Gee, wat je hoort na de drie mooie vocalen , dus -twiet- -twiet- twiet. Dat is wel wat ik hoorde alleen hij wisselt het steeds af met TitTitTitTit en dan gaat hij weer twiet etc. En het is steeds dezelfde vogel want ik zag het hem fluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cindy en @Snoeske . Jullie hopen vast dat ik dit nu ga nadoen ( dat twiet , twiet , twiet , TitTitTitTit ) maar ik hoor het nu in mijn hoofd . Dat heeft die vogel veroorzaakt.

Het beste antwoord

Dat is een gewone vink. Die roept meer dan 5000 keer per dag: "Ik ben de baas op het gebied waar je mijn roep hoort" en hij (Ja het is alleen het mannetje) zal elke indringer van de vinkensoort wegjagen. Dat doet hij zelfs als hij zichzelf in een raam gespiegeld ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een vink en inderdaad hij probeert met zijn kleine lijfje en zijn grote stem alle indringers weg te jagen. Zelfs eksters. Volgens mij is het dan ook een "vreemde vogel."
Dank u MeneerJanssen

Andere antwoorden (5)

Afbaken territorium en zeg maar adverteren in de rubriek ""Partner gezocht"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien het broertje van de blinde vink
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....de dove vink
De vink bakent zijn terrein af en wil op die manier soortgenoten laten zien dat hij/ zij de baas is.
Voor het geluid zie de site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen soort genoten , ik heb vandaag gezien hoe hij een ekster verjoeg met zijn geTwiet , en geTit. Nog nooit zo iets gezien . En het is definitief een vink. ( mannetje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie hier de hele dag dat een koolmees een heggemus wegjaagt die steeds in de buurt van zijn nest komt, probleem is dat de mus een nest heeft in de heg en de koolmees in een vogelkastje er 2 m. vanaf.
Wat zijn het onderling dan gemene beesten, ze vliegen elkaar bovenop de koppen. Het zal me dus niks verbazen dat bij jou een mevr. Vink ergens op een nest zit.
Wellicht is een jong van deze vogel vandaag uitgevlogen en redt dat beestje zich niet. Vaak gaan volgels ook flink te keer als er gevaar op de loer ligt. Kat van de buren zeg maar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
t is maar een gokje van mij maar t zou ook een afleidings maneuvre kunnen zijn om andere bv rovnde vogels met het getwiet bij het nest weg te lokken

Toegevoegd na 1 minuut:
rvende rovende is dus